zaterdag 10 november 2012

Aalten 2e Boekelder Cross 5 km - 19,28 min - 3e plaats M50

Op het pad naar de boerderij van de familie Til, achter mij de jeugdige Malte Stockhausen van LAZ Rhede
Vorig week was ik dik tevreden over mijn gelopen tijd van net onder de twintig minuten en mijn doel voor vandaag was om hier nog enkele seconden van proberen af te snoepen. Maar dat zal wel een moeilijke zaak worden want ik had de afgelopen week voor mijn doen behoorlijk hard getraind. Een pittige baan training op dinsdag, twee keer een ronde van zes kilometer in Duurloop 2 op donderdag en nog een rustige duurloop in 6 minuten per kilometer. Als het niet lukt heb ik in ieder geval een goed excuus want daar zijn hardlopers goed in.

Ik probeer nog iets vlotter te starten dan een week eerder en zie wel hoelang ik dit vol kan houden. De eerste kilometer gaat dan ook enkele seconden sneller dan in de eerste editie. Het gevoel is prima en dat is ook wel eens anders geweest. Ik blijf aardig in de buurt van Paul Tebroke lopen en ik vind het steeds weer prachtig om te zien hoe deze krasse zestiger zich aardig vooraan in het veld kan mengen met de jongere gasten. Petje af!

Op het befaamde stuk bouwland is het goed te lopen en als je dit gehad heb kom je op het mooiste gedeelte van de route. Een stuk door het Loohuisbos dat met zijn mooie bladerpracht een schitterend beeld geeft. Als ik langs de schuur loop waar we ons een aantal jaren geleden moesten omkleden, bedenk ik dat het een goede zaak is geweest om naar de Ringkamp te verkassen. Waar hadden we iedereen moeten laten?

De laatste kilometer loop ik wel wat op mijn tandvlees maar dat de tijd op de streep uiteindelijk bijna een halve minuut sneller is dan vorig week verbaasd mij. Ik moet nog één wedstrijd lopen om voor het klassement in aanmerking te komen. Dat gaat vast wel lukken!
Paul Tebroke

1 opmerking:

katja zei

Goed bezig Geert. Volgende cross nog sneller. Succes.

Gr. Katja