zondag 4 november 2018

Ulftenaar haalt ruim 15.300 euro op voor KiKa

Rick Kleinhesselink
Rick Kleinhesselink uit Ulft heeft het afgelopen jaar 15.310 euro opgehaald voor de Stichting KiKa. Zondag 4 november gaat hij samen met 101 andere ambassadeurs voor KiKa de marathon van New York lopen.

"Ik ben donderdagavond aangekomen in New York en het is hier echt prachtig”, vertelt Kleinhesselink vanuit zijn hotel in New York. “Het is hier zo groot en overweldigend, echt prachtig!” De loper uit Ulft is het afgelopen jaar bezig geweest met geld ophalen voor KiKa. De stichting haalt geld op voor onderzoek naar kinderkanker. Hij hield hij samen met kinderen van OBS de Woelwater een sponsorloop en ook organiseerde hij een survival in Breedenbroek. De Achterhoeker heeft met zijn geldbedrag het op één na hoogste bedrag van de 101 lopers opgehaald. Zijn streefbedrag was 6.000 euro en daar zit hij al ruim boven. “Dit maakt mij supertrots en ben ook heel trots op mijn vrouw en mijn kinderen die mij ondersteund hebben.”

Kleinhesselink geeft aan dat de marathon echt leeft onder de Amerikanen. “De beleving is hier echt uitzonderlijk” legt de Ulftenaar uit. “Er staan zondag 2,5 miljoen mensen langs de kant en die klappen voor de nummer één maar ook voor diegene die als laatste eindigt.” Daarnaast geeft hij aan dat er veel respect is voor het goede doel. “Als je uitlegt voor welk goed doel je loopt dan zeggen ze allemaal: ‘good luck.’”

De ambassadeur weet zeker dat hij de marathon gaat uitlopen. “Ik laat de eindtijd echt los en ga genieten van het afgelopen jaar”, aldus Kleinhesselink . “Ook al kom ik kruipend over de finish. Het vertrouwen is er.” De Ulftse loper start zondagmiddag om 17.00 uur (Nederlandse tijd) en hij is te volgen via de app van de Marathon van New York. Kleinhesselink denkt erover na om volgend jaar ook nog door te gaan als ambassadeur. “Misschien ga ik de marathon in New York van 2019 ook nog wel lopen.” De actie van Kleinhesselink is te volgen via www.rickrentvoorkika.nl (bron)

1 opmerking:

Geert zei

Eindtijd: 4:51:28 uur, gefeliciteerd Rick.