zondag 25 november 2018

Warandeloop in Tilburg voor Wassink vooral goed met oog op toekomst

Gertjan Wassink
Nee, de uitslag was niet om over naar huis te schrijven (10.300 meter in 31.12 minuten). Na afloop van de Warandeloop, waar hij in de lange cross als 33e over de finish kwam, kon Gert-Jan zondag niet echt tevreden zijn. Toch neemt hij uit de wedstrijd ook weer leerpunten mee en die zijn ook zeker wat waard. Maar dat wat hij wil, dat zat er nog niet in. “Het was niet goed vandaag”, zo keek Gert-Jan terug na de cross in Tilburg. “Ik denk dat ik toch nog niet goed hersteld ben na de marathon en het was ook duidelijk dat ik de hardheid van de cross nog wat te weinig heb kunnen trainen. Eigenlijk zat het toch wat te kort op elkaar.”

Gert-Jan begon voor zijn gevoel nog goed aan de Warandeloop. “In het begin had ik een goede fase waarin ik echt weer power in mijn pas kon gooien en naar voren kon lopen, maar daarna zakte ik helemaal terug in tempo. Ik heb de positie vervolgens wel kunnen behouden, waardoor ik niet extreem terugzakte in het veld. Dat dit het was, was echter wel een beetje lastig. Je hoopt dat je na zo’n marathon en de fase ervoor, er een beetje doorkomt. De teleurstelling van die marathon zelf ben ik wel een beetje te boven. Daar baalde ik dat de tijd niet goed was, maar de positie in het veld was wel fijn.”

Toch hoopte Gert-Jan bij de marathon op meer en nu ook. “Die hele periode voor zo’n marathon, daar investeer je zoveel tijd in. Dan hoop je eigenlijk dat het met zo’n cross als die van vandaag ook beter uitpakt. Als dat dan niet zo is, dan baal je er toch van. Je stopt zoveel uren in de sport, dan is dit best wel eens moeilijk merk ik. Mentaal word ik elke keer dus wel op de proef gesteld. Van de andere kant helpt deze cross me natuurlijk wel weer om die hardheid te krijgen. Ik ben nu wel weer een stapje verder om in de rest van het cross-seizoen hopelijk beter te gaan presteren.”

De blik gaat dus ook weer vooruit. “Ik ga nu zorgen dat ik deze week goed herstel. Met mijn coach Honoré Hoedt ga ik daarnaast bespreken of ik volgende weekend de Montferland Run ga lopen of dat dat niet verstandig is. Dat ik nu verslagen werd door jongens waardoor ik niet verslagen hoef te worden is vervelend, maar we geven niet op en blijven doorgaan. Ik hoop dat er uiteindelijk weer wat goeds uitkomt en dat er nu een periode komt waarin ik, zonder ziekte of wat dan ook, lekker wedstrijden kan lopen op een hoog niveau. Daar heb ik wel behoefte aan. Om echt weer wedstrijden te winnen en voorin te eindigen. Want naast het NK, wil ik ook gewoon in andere wedstrijden laten zien wat ik in mijn mars heb.” (bron)

AVA'70 lid Mark te Brake liep zaterdag de 10.300 meter in 32.42 minuten en werd daarmee 8e.

Klik op de link voor alle uitslagen


site organisatie
Mark te Brake

Geen opmerkingen: