vrijdag 16 november 2012

1,2 miljoen euro via New York en Nijmegen naar KiKa

Komende zondag, de 29e Zevenheuvelenloop!
Vandaag zal tijdens de persconferentie van de ABN AMRO Zevenheuvelenloop een cheque van 1,2 miljoen euro worden uitgereikt aan de Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). Dit bedrag is bijeengebracht door 150 lopers die de New York City Marathon zouden lopen. Direct na de afgelasting van deze marathon is er contact gezocht met de stichting Zevenheuvelenloop. Ruim 60 KiKa lopers zullen aanstaande zondag in Nijmegen de 15km gaan lopen.

KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) werft fondsen voor vernieuwend onderzoek en andere activiteiten op het gebied van kinderkanker, gericht op minder pijn en strijd, meer genezing en een hogere kwaliteit van leven op latere leeftijd. Meer specifiek streeft KiKa naar de verhoging van de genezingskans, verbetering van de kwaliteit van de behandeling (minder agressief waar mogelijk) en vermindering van bijwerkingen na de behandeling (effecten op latere leeftijd).
De cheque wordt door Marcel Huizinga uitgereikt aan Rinske Vedder, ambassadrice van KiKa. Marcel Huizinga is één van de lopers: ‘In november 2010 werd bij onze dochter Xena de diagnose leukemie (ALL) gesteld en kwamen wij in de wereld van kinderkanker terecht, een hele heftige wereld. Doordat er ooit onderzoek is gedaan, heeft onze dochter nu een kans. Helaas geldt dat niet voor alle kinderen, daar wil ik graag een bijdrage aan leveren, door geld voor KiKa op te halen.’
De ABN AMRO Zevenheuvelenloop start zondag 18 november vanaf 13.00 uur op de Groesbeekseweg in Nijmegen (bron).

7 opmerkingen:

Geert zei

Dat is nog eens een mooi bedrag voor het goede doel!

Martin Hengevelt. zei

IK ga deze loop zondag voor het eest lopen, lijkt me wel druk maar zeker gezellig.
We gaan met de auto, ik heb zelf nog een treinkaartje over, mocht er interesse zijn.

Marco zei

Nou Geert, wat let oew. We vetrekken om 10:00 vanaf het station.

Gerrit-Jan Jansen zei

Ik ga hem ook voor het eerst lopen.
Wordt m'n eerste 15 km. wedstrijd dus ben benieuwd, ook naar die hele happening. Ik heb er zin an!

ingrid zei

ja geert gezellig!

theo stronks zei

Wens iedere AVA atleet veel succes in Nijmegen ,maak er een mooi festijn van.

Geert zei

Gezellig zal het zeker worden maar ik moet werken. Misschien ben ik volgend jaar van de partij. Succes allemaal!