zondag 15 maart 2015

Uitslagen van de 27e RunVisionloop in Winterswijk

van links naar rechts Sandra Wassink, Patrick Ikink, Lenie Wamelink, Dirk-Jan Robbe, Erwin Wamelink en Joop Robbe

Wind voorkomt snelle tijdens eerste RunVisionloop

HUNENBULTEN – Supersnelle tijden waren niet mogelijk maar Archeus kijkt terug op een geslaagde RunVisionloop bij Atletiekbaan De Hunenbulten. Deze eerste editie van de RunVisionloop werd namelijk onder bijna winterse omstandigheden afgewerkt. Gelukkig was het droog maar zorgden veel (tegen-)wind en een lage temperatuur voor wat extra tegenstand voor alle lopers.

Voor Archeus leverde de RunVisionloop enkele winnaars op. Op de 10 km zorgden Gerben Schreurs, Lars Duistermaat en Thomas Konings zelfs voor een geheel Archeus-podium. Dit was ook de het geval bij de dames op de 5 km: Chantal Oortgiese werd eerste, voor junior Margot Putto en Nicole Nijmeijer.

Vincent te Brake werd eerste op de 5 km in een tijd van 18m57 voor Joost Somsen van ASV en Patrick Ikink van AVA’70. Vincent: “Door de tegenwind moest ik de kopgroep met Lars, Gerben en Joost laten gaan. Bij 3 km kreeg ik in de gaten dat Joost het tempo niet volhield. Bij de vierde kilometer had ik hem ingehaald.”

Lars Duistermaat (35m45) kon Gerben Schreurs (34m22) niet volgen op de 10 km. “In de tweede ronde merkte ik dat ik een gebrek aan ritme had. Nu maar lekker verder met trainen. Dan houd ik Gerben binnenkort in ieder geval langer bij”, knipoogde Lars.

Achter Lars en Gerben werd Thomas Konings derde op de 10 km. Thomas: “Ik liep de eerste anderhalve ronde samen met Tom Baak (15 km) en Dinant Huurneman.” Tom: “Dat ging lekker. Thomas iets meer, maar een beetje om en om op kop. De tweede doorkomst ging nog in 38m30 maar daarna kon ik het tempo niet volhouden. In ieder geval geen blessure over gehouden aan de loop. Daar ben ik vooral blij mee.”

uitslagen

site organisatie

1 opmerking:

Geert zei

De meeste atleten op de foto hebben dit weekend twee wedstrijden gelopen en één zelfs drie, wat een bikkels zijn het toch!