dinsdag 1 november 2016

AVA'70 doet beroep op Aaltens naoberschap

AVA'70 is in de race voor 10.000 euro
De geelblauwen strijden mee in de 'NUON Clubcompetitie 2016'. Een jury met prominenten als hockeyster Naomi van As en presentator Toine van Peperstraten maakte onlangs de vijftig geselecteerde amateurverenigingen bekend; AVA'70 is één van de gelukkigen. Nu is het publiek aan zet. De negen verenigingen met de meeste stemmen ontvangen een cheque ter waarde van 10.000 euro. "Ik werd op 23 oktober door AVA'70-lid Gerdie Duenk getipt dat je tot 25 oktober een project kon indienen. Ik heb niks overlegd met het bestuur en heb het gelijk ingestuurd, een dag later kreeg ik al bericht dat we erbij zaten", zegt initiatiefnemer Frank Roos. AVA'70 dingt mee om de prijzen met het project 'Atletiek, de zon en NUON geven energie'. De vereniging wil het clubhuis bedekken met zestig zonnepanelen, zodat de energienota op een duurzame manier drastisch kan worden teruggebracht.

Alle leden van de club zijn inmiddels gemobiliseerd, maar AVA'70 vestigt zijn hoop ook op de Aaltense bevolking. Roos: "Het moet zich verspreiden als een olievlek. Wij doen eigenlijk een beroep op het Naoberschap van de Aaltenaar." Via de website van NUON kun je met één druk op de knop een stem uitbrengen. "Ik hoop dat mensen zich bewust worden van het feit dat je eigenlijk heel gemakkelijk geld kunt verdienen met dit soort zaken. Het is niet zo dat je per gezin slechts één keer kunt stemmen. Je kunt een aparte stem uitbrengen via laptop, tablet en alle telefoons met een internetaansluiting." Aan creativiteit is geen gebrek. Op allerlei manieren worden er stemmen verzameld. "Mijn zoon zei onlangs: er staan veertig computers bij ons op school, als ik er een half uurtje voor uittrek, heb ik ze allemaal gehad."Er kan gestemd worden tot woensdag 16 november, een dag later hoopt Frank Roos op een telefoontje met goed nieuws.(bron)

Geen opmerkingen: