vrijdag 18 november 2016

Wees trots dat je lid bent van zo'n vereniging!

Gerdie Duenk met Piet Paulusma
Mien Priesken,

Geert Wevers vraagt enige tijd geleden of ik een stukje wil schrijven voor zijn site, ze zult mien wal neet meer kennen na een periode van afwezigheid (blessure) , weet iedereen gelijk weer wie ik ben. Nou Geert, hier is ie dan. Na de euforie van de marathon van Rotterdam wordt het wel weer eens tijd voor wat leesvoer.

18-10 Ik zie een bericht op FB voorbijkomen en zie kansen voor onze vereniging, een bespaar idee  voor onze club bij de NUON Clubcompetitie.  Geef een Tip aan onze PR man Frank Roos, hij is met Anita aan het uitwaaien in Noordwijk en belooft mij er na het weekend mee aan de slag te gaan.  Gelukkig had Frank de presentatie van het Rabobank Coöperatie fonds nog op de plank liggen.

25-10 worden de inzendingen beoordeeld en de 27e krijgen we bericht dat we bij de 50 genomineerden van Nederland zitten.

10-11 Bericht dat we bij de eerste 9 staan in de tussenstand. De clubs welke 10-20 staan zullen nu wel extra in actie komen, dus we mogen het er niet bij laten zitten.

De AVA trein komt op gang, er wordt gekopieerd (Walter bedankt) en geflyerd, bedankt: fam Posthumus, Joke Balke, Maria Griffioen, Lisa te Molder met ouders,  Jeannet Schutte, Job Ligterink, Annet Beckers, Lianne ter Haar, Joppe en Frank Roos, Dick Lubbers, die er overigens niet zonder kleerscheuren vanaf komt, en door mezelf. Daarnaast schijnt dat er nog mensen op eigen initiatief gekopieerd en geflyerd  hebben. Super. Mogelijk dat ik wat mensen vergeet te noemen, maar je weet zelf wel of je erbij hoort. Onze dank.

Ook Avajanen die normaal niet aan dit soort “dingen” deelnemen komen in actie en bestoken hun familie en collega’s met de vraag om te stemmen. Berichten worden gedeeld via FB, twitter en diverse mediakanalen.  Namen die ik regelmatig voorbij zag komen waren van Hans Prinsen en het  Track en Field team.  Roos ten Hove van de Nuon bestook ik regelmatig met wat twitter berichten. Flyers worden ook uitgedeeld bij de startnummers van de Boekeldercross. Het SKB personeel wordt persoonlijk door mij bestookt tot vervelens toe volgens de vriendin van Mark te Brake, kump ze weer an met de breefkes. Dave stuurt mailtjes naar atletiekvereninging: Argo, Archeus, ’t Haasje, Daventria, de Liemers, krijgen van hen ook veel stemmen.

Buitenlandse stemmen zijn er ook bij: Curacao, Maleisie, Vietnam, Spanje en zelfs Ameland. Spontaan stemmen van Run4Fun Vragender (Renate Gierkink SKB) , Crossfitt Oost en Doetinchem (Vincent Scholten)  en Perfect Running Zieuwent (Lisa te Molder). Tevens komt er nog een noaber inhaalslag met de stemmen van AZSV (voetbal) wel als ruil dat wij op Wim Smees stemmen in de Clubhelden van de amateursport competitie. Helaas komen Erwin, Marco en Gerben een beetje op de achtergrond, maar hebben we volgend jaar weer iets om voor te gaan.

Dat het internet een medium is weten we al langer, zo wordt ik gisteren benaderd door Rienk Kan van de atletiek vereniging in Heerenveen welke ook meedoet in de race, echter waren zij niet bij de eerste 9. Maar hij verzekert mij ervan dat hun een “grote” inhaalslag hebben gemaakt.  In één van de volgende berichten zegt hij gebeld te zijn door de NUON en ze bij de eerste 9 horen. Ik heb gelijk Frank bericht, hij was op het werk zei hij en had nog geen bericht. Heerenveen had zo’n 15 min aan de telefoon gehangen met de NUON, dus 9x15 min, mot kunnen. Helaas werd het 17.00 uur en volgens Fank gaat dan het licht uit bij de NUON. Morgen weer een kans volgens Frank. Zal toch niet waar zijn, kan niet, we moeten er ook bij zitten. Zoveel voor gedaan. Weer bericht uit Heerenveen: nog niet? Nee, ik dacht dit kan niet waar zijn. Rustig Rustig, het kan natuurlijk zijn dat Frank meer weet en dat hij het pas vandaag bekend gaat maken. Hij verzekerd mij dat ik de eerste ben die het gaat horen.  Dit kan niet, dit kan niet, en vraag Frank of ie niet een positieve slaapmuts voor me heeft, ik kan toch niet rustig gaan slapen zo. Vooruit dan maar denkt Frank, mits ik het niet doorvertel. Mondje dicht dus. Hij wil het zelf vandaag wereldkundig maken via FB en internet. Ik werd om half drie wakker vannacht. Vanmorgen aan het werk in het SKB, loop met een grote big smile rond. Weet dat het grote nieuws om 10.00 uur het net op gaat, om precies 09.08 uur wordt ik gebeld door Ingrid, wil me verblijden met het grote nieuws, en Ingrid plaatst gelijk een screenshot op FB, BAM, we zijn erbij. Nieuws gaat snel rond.

De afgelopen weken waren voor mij weer een bewijs van hoe wij als vereniging met elkaar omgaan, er zijn voor elkaar, elkaar helpen. Weet zeker dat ik mensen vergeet te beschrijven/benoemen, maar weet dat ook jouw hulp heeft bijgedragen aan het feit dat we 10.000 euro aan zonnepanelen hebben gewonnen.  Hier wil ik ook even mijn waardering uitspreken voor alle vrijwilligers/trainers/leden, iedereen die zich op welke manier dan ook inzet voor AVA. (p.s. We zoeken nog kantinemedewerkers, aanmelden bij Evelien). Wees trots dat je lid bent van zo’n vereniging.

Tot zondag 27-11 om 17.30 uur: SBS opnames met Piet Paulusma  (dresscode Yellow)

Oant moarn

Gerdie Duenk

Geen opmerkingen: