dinsdag 6 augustus 2013

Bjórn en Katja Demkes lopen de Harakiri Berglauf in Mayrhofen (Oostenrijk)

De Harakiri Berglauf in Mayrhofen (Oostenrijk)
Als we dinsdag 30 juli 2013 op onze vakantiebestemming aankomen, besluiten Björn en ik dat we de Harakiri loop de volgende dag eerst met de kinderen gaan wandelen. Dan kunnen we zien wat ons te wachten staat. 

Woensdag 31 juli 2013. Wat een helse tocht. Loes de jongste besluit onderweg dat ze echt niet meer verder gaat. Wat hebben we onze kinderen aangedaan. Binnen 5 uur komen we weer bij ons appartement aan. Meteen gaan we allemaal liggen om bij te komen. Ik weet nog niet of ik de Harakiri ga hardlopen. Wat een verstand. Björn gaat hem natuurlijk wel hardlopen. 

Dit doet Björn op zaterdag 3 augustus 2013. Als ik wakker word om 07:00 uur is Björn al weg. Om iets over half acht komt hij helemaal kapot binnen slenteren. 1 uur en 11 minuten heeft Björn erover gedaan. Ik denk ja dan moet ik de Harakiri ook maar lopen. Ik denk nog aan die Oostenrijkse boer die tegen mij zei: du sehst er abgekempft aus. Dit was tijdens het wandelen van de Harakiri. Ik hoop dat ik hem niet tegenkom als ik de Harakiri ga "rennen". 

Zondag 4 augustus 2013 Ik ben voor 06:00 uur wakker. Ik kleed me aan en Björn besluit om met mij mee te gaan. Als morele ondersteuning. Voor Björn wordt het een rustige duurloop. Stoer hoor. Hij is gewoon bang dat ik naar beneden val. De eerste 2 km zijn te doen. Dan begint de derde km. Ik moet meteen wandelen, krijg bijna geen adem en voel verzuring in de benen. Niet normaal. Gewoon maar door wandelen dan. Björn moet ook wandelen. Haha daar heb ik wel schik van. 

Tot aan 5 km moeten we wandelen, rennen is echt niet te doen. Wel prachtige uitzichten. Wie verzint deze loop. Nu moeten we afdalen. Björn rent soepel naar beneden. Ik struikel maar 2 keer en val gelukkig niet de afgrond in. Bij bijna 8 km hoor ik gelukkig auto's rijden. We zijn er bijna. Bij het 10 km punt zijn we gelukkig weer bij het appartement. Ik klok 1:54 uur op mijn garmin. Wat een afzien. Ik doe de Harakiri Berglauf nooit meer. Ik hou het bij vlakke stukken. Maar wel prachtige uitzichten hier. Zie de bijgevoegde foto's in het album.

Groeten vanuit Mayrhofen.
Katja en Björn

7 opmerkingen:

Dirk zei

Geweldig verslag! Heb op de harakiri geskied maar dit is veel beter!
Vanavond de vuilnisbelt, een peulenschil vergeleken hiermee!
Respect!!

Gerrit Heersink zei

Wat een kanjers zijn jullie! Vanavond 4x vuilnisbelt omhoog.
Als ik dan helemaal kapot boven ben zal ik aan jullie denken. Zeker weten dat ik me dan direct veel beter voel!

Henrie zei

Zeg nooit nooit. Je bent een Demkes, ha,ha. Was er ook soep? Wat was leuker, klimmen of dalen? Gr. Henrie

Heidie zei

Heerlijk zeg....vakantie vieren.....wat een uitslovers weer!
Goed bezig zeg,maar flink veel schnitzels eten ter compensatie. (Loes inmiddels alweer bijgekomen?)

Marco zei

Prachtig mooi verhaal. Katja en dit al na 1training bij de B. Wat zal Geert vanavond dan de berg op knallen..

Inez zei

Wat een leuk verhaal, fijne vakantie nog!

Harro zei

Stoer!