dinsdag 20 augustus 2013

Verslag van de 2e Twee Bruggenloop in Winterswijk

Mark te Brake met nummer 343
Mark te Brake op herhaling in 2e Twee Bruggenloop in Winterswijk

door Benno Stevering

WINTERSWIJK – De tweede editie van de Twee Bruggenloop werd dinsdagavond een prooi voor Mark te Brake van het Running Team Achterhoek. Te Brake, woonachtig in Aalten liep net als vorig jaar naar een afgetekende zege toe. Zijn tijd van vorig jaar werd niet aangescherpt. ‘’Ik heb direct de koppositie gepakt. Ondanks dat ik niet sneller was dan vorig jaar heb ik toch wel een lekker gevoel aan deze wedstrijd overgehouden. Ik had het idee dat het parcours toch vrij exact 6 kilometer was. Ik heb een gedeelte van het baanseizoen moeten missen vanwege een achillespeesblessure, een echte loperskwaal. Onlangs liep ik nog een tijd van 9.01 minuten over de drie kilometer. Mijn beste tijd staat op 8.55 minuten. Ter afsluiting van het baanseizoen hoop ik deze tijd nog aan te kunnen scherpen. Mijn conditie heb ik op peil proberen te houden door te fietsen en op de crosstrainer actief te zijn. Mijn doel heb ik gericht op het NK 10 kilometer in Utrecht tijdens de Singelloop. Verder loop ik nog een vijf kilometer baanwedstrijd en de Kramprun mee.’’
Lars Duistermaat uit Winterswijk werd derde achter  Andre Plette uit Oosterwolde met 20.46 minuten. Lars gaf aan sinds februari geen wedstrijd meer gelopen te hebben. ‘’Het is net als bij Mark dat mijn achillespees roet in het eten gooide. Nu zie ik wel en kijk hoe ver ik kom. Mark liep al vrij snel weg van Plette. Ik liep vrij ontspannen, maar voel mijn vorm wel terugkeren.’’ 

Lisa te Molder won bij de vrouwen in 24.57 minuten. ’’Ik heb vanwege de afgelopen periode weinig kunnen trainen. Dit zege is een soort van eerbetoon aan mijn overleden schoonvader. Ik heb toch mijn training weer een beetje opgepakt nu en gekozen om wat wedstrijden in de buurt te lopen. Omdat ik me nog niet in optimale vorm voel wordt het geen Kramprun. Survival-atlete Cindy Brusse  van Ropes and Running heeft heel tijd dicht bij me gelopen.   In overleg met mjin trainer Jos Sasse zal ik me nu meer gaan richten op de vijftien kilometer.’’ Cindy finishte als tweede in 25.02 minuten. Sandra Wassink was de eerste Winterswijkse met een derde plek in 25.35 minuten. Ik ben woonachtig in Meddo, hier vlak bij. Ik vind dit een erg mooie loop. Vorige keer was ik zwanger en kon ik niet mee doen. Nu ik blessurevrij blijf wil ik ook de zevenheuvelenloop meedoen. Op de kortere afstanden ben ik minder snel. Vandaag in de tweebruggenloop ondervond ik wat last van een verkeerde startpositie. Vanuit de middenmoot kon ik me uiteindelijk naar voren werken. Ik merkte dat het tempo van de twee dames voorin het veld hoog lag. Ik kon er niet bijkomen. Volgende keer beter! Binnenkort start ik in de landschapsmarathon als duo. Ik loop de 28 kilometer en  mijn duo partner loopt de vijftien kilometer.’’ 

De Tweebruggenloop kende een groot deelnemersveld. In totaal kwamen er 407 deelnemers aan de start, waarvan 301 voor de 6 kilometer. De sfeervolle ambiance leverde veel goodwill op voor de organiserende vereniging AVA’70.  De snelle uitslagen verwerking na afloop was een pluspunt.  Lof was er ook voor het commentaar van speaker Henk Borgmeijer.

1 opmerking:

Mark te Brake zei

Ik was toch 1.06min sneller als vorig jaar en niet zo als er geschreven wordt langzamer.