zaterdag 3 augustus 2013

Training AVA'70

De route van bijna 25 kilometer
Als je van vakantie weer thuis komt dan neem je even de mail door en zie je dat er zaterdagmorgen een rustige training van 16 kilometer op het programma staat. De aanvangstijd is, in verband met de te verwachten warmte, vervroegd naar 8.00 uur s'morgens. Dat moet te doen zijn en vol goede moed begeef ik me naar ons clubhuis.

Daar aangekomen zijn er nog dertien atleten waarvan er acht met onze groep meelopen, de anderen hebben een duurloop van 26 kilometer op het programma staan. Ik ben blij dat ik dat niet hoef, denk ik nog. Het is heerlijk weer en de meesten begeven zich in een korte broek met hemdje op weg. 

Na bijna 12 kilometer lopen we in de buurtschap Corle en zal het nog zo'n 4 kilometer zijn als we rechtstreeks naar de baan terug lopen. Tot mijn verbazing slaan we rechtsaf de Korenburgerveenweg in, waar we direct de eerste weg links zullen nemen. Maar deze kwam pas enkele kilometers verder en we overleggen welke kant we op gaan. 

Rechtsaf gaan we in de richting van het Winterswijkse Rommelgebergte en linksaf kunnen we door het Korenburgerveen terug lopen, maar beide route's zullen zeker 10 kilometer zijn! We besluiten de laatste optie te nemen en hebben genoten van een prachtige route. Net achter dit natuurgebied kunnen we ons op een boerderij gelukkig verfrissen en ook wat water drinken. Na bijna 25 kilometer zijn we terug op de Hamelandbaan, het missen van een afslag (die er niet was), heeft de route met acht kilometer verlengd. 

Ik ben blij dat ik weer bij het clubhuis ben en alles niet van te voren heb geweten! Maar ik houdt me maar vast aan een opmerking van één van de deelnemers. "Ik kan de trainer nu wel vervloeken maar als ik zo meteen de halve marathon onder de 1.40 uur loop zal ik hem omhelzen, want ik denk dat ik er alleen maar sterker door ben geworden" en aan die opmerking houdt ik me ook maar vast. En de trainer? Die was zo sportief om iedereen een drankje aan te bieden want dat hadden we wel verdiend!
De uitkijkpost in het Korenburgerveen, ook die hebben we vanmorgen gezien

7 opmerkingen:

Marco zei

Leuke 1e Training zo na de vakantie Geert...
Wie was die vriendelijke trainer.. of mocht je geen namen noemen..:)

Roel zei

Dirk-Jan vond de afstand van de Lag groep (26 km) te ver net na de vakantie. Volgens Wim Brinkman is dit goed voor de mentale weerbaarheid.
Wel een mooie route.

Dirk zei

Zal deze training zoals vanmorgen reeds gemeld niet snel vergeten.
Bij thuiskomst heeft Melanie ongeveer 20 blinzensteken ontdekt en liefdevol behandeld.
Na wat gegeten en gedronken te hebben ben ik 2 uurtjes gaan slapen.
Was behoorlijk moe maar deze training gaat mij zeker helpen tijdens moeilijke momenten in aankomende wedstrijden.
Trainer G, nogmaals bedankt en de cola achteraf was heerlijk!!

André Balke zei

Ik heb proberen te slapen na de training. Maar de kramp blijft in de benen aanwezig. Bij elke ontspanning schiet spontaan de kramp in de benen. #Heerlijk gelopen

André Balke zei

Dirk , ik was wel blij dat jij erbij was. Normaal heb ik altijd last van de blinzen.

Gerrit zei

Tuurlijk mag de naam van de trainer wel genoemd worden, dit komt toch wel uit....
Ik was het dus, we hadden de Coirlseweg een afslag eerder moeten verlaten, dan waren we er later weer optijd op teruggekomen, nu liep het iets anders.

Sportief hoe iedereen het opvat en bikkels dat jullie het gehaald hebben en inderdaad, de komende trainingen en wedstrijden kunnen nu alleen maar meevallen! :)

Melanie bedankt voor het opvangen van je stoere vent.

En Dirk, we hebben toch minder gelopen dan de LAG groep. :)

gerdy zei

Moe, maar wel voldaan! Bedankt voor het grenzen verleggen!