dinsdag 20 augustus 2013

Winterswijk 2e Twee Bruggenloop 6 km - 24.14 min - 36e plaats

Over de finish na zes kilometer
Twee wedstrijden binnen vier dagen lopen gaat eigenlijk tegen alle logica in, maar ik vind de Twee Bruggenloop in Winterswijk een te leuke wedstrijd om te laten schieten. En dat deze gedachte bij meer mensen leeft, blijkt wel uit het feit dat er zich rond de 400 deelnemers hebben ingeschreven. Het parcours wordt in tegengestelde richting ten opzichte van vorig jaar gelopen en de ontbrekende meters worden gecompenseerd met een ronde over het voetbalveld.

Het is heerlijk weer en ik besluit om op de fiets er naar toe te gaan. Uitgangspunt voor vandaag is om mijn tijd van vorig jaar (24,45 minuten) te verbeteren en in mijn achterhoofd hoop ik stiekem om ook nog onder de 24 minuten grens te blijven. Dat laatste zit er net niet in maar het gaat in ieder geval weer de goede kant op en ik kan de kilometers weer aardig rond de 4 minuten houden.

Een bonte stoet van deelnemers loopt eerst bijna anderhalve kilometer over de camping en als ik na ruim een kilometer het voetbalveld afloop zie je pas goed hoeveel atleten er mee doen. Via de achterkant van de camping maken we bij de Slingeplas in Bredevoort een draai van 180 graden, om over het pad langs de plas naar de grote parkeerplaats te lopen. We verlaten de plas en gaan in de richting van het boekenstadje, om even later weer over het pad langs het water te lopen.

Het gaat voor mijn gevoel niet zo gemakkelijk als afgelopen zaterdag maar ik zal vast niet de enige zijn. Onderweg kan ik zelfs nog van de prachtige omgeving genieten en als ik na 5 kilometer (20,19 minuten) de laatste kilometer in ga, merk ik dat een tijd onder de 24 minuten er niet in zit.Toch kan ik nog dicht bij Paul Tebroke in de buurt komen maar ondanks de aanmoedigingen van zijn schoonzoon Rob lukt me dit niet. Na afloop hebben we nog heerlijk kunnen genieten van een drankje op het prachtige terras van de camping, terwijl het dweilorkest 'Toontje Ongeregeld' voor ons enkele prachtige nummers speelde.
Die heb ik wel verdiend

2 opmerkingen:

Marco zei

IMooi verslag Geert en een knappe prestatie

geertjan zei

Keurig gedaan, en heerlijk dat biertje na afloop! Volgens mijn sporthorloge was het parcours zelfs 50 meter langer en kwam ik uit op 22.56. Desalniettemin ben ik zeer blij met een verbetering van 48 sec. op mijn vorige pr met als eindtijd 23.00 (en dat zonder een afslag te missen ;-) bedankt voor de toporganisatie, sjapoo!