zaterdag 21 mei 2016

Aalten 16e Gerard Tebroke Memorial 5 km - 20.11 min - 25e plaats (2e plaats Business Teams)

Het Molenmakkersteam
In het jaar 2016 heb ik al een aantal keren dicht tegen de 20 minuten grens aangezeten maar het wil me nog niet lukken om er onder te duiken. In januari loop ik 20.06 minuten bij de Nieuwjaarsrun in Zieuwent, in maart 20.07 minuten bij de Track&Field Run in Aalten en in de maand mei 20.03 minuten bij de 5x5 estafette in Doetinchem en een week later 20.11 minuten bij de Gerard Tebroke Memorial. Toch moet het kwartje dit jaar nog een keer de goede kant op vallen en ik zal er dan ook alles voor doen om dit te halen.

Na de ochtend gewerkt te hebben staan er een een paar prachtige sportevenementen op de kalender in mijn woonplaats Aalten. Voetbalvereniging AZSV heeft zich geplaatst voor de bekerfinale van het district Oost van de KNVB tegen HHC uit Hardenberg en omdat deze wedstrijd pas om 17.00 uur begint kan ik alleen de eerste helft zien. Daarna gauw naar huis om mij om te kleden en rustig naar het centrum te wandelen. De 10 kilometer is net begonnen en het is een mooi gezicht om al die atleten door de Aaltense straten te zien rennen. Hoe verder de wedstrijd vordert, hoe moeilijker het een aantal deelnemers door het vrij warme weer krijgen.

Even na half zes meld ik me in de Geste bij Walter Vaags, organisator van het Molenmakkersteam waarin ik dit jaar mee doe. Hij heeft alles netjes geregeld en het startnummer en shirtje ligt mooi op de tafel uitgestald, Walter bedankt! Ik loop nog een rondje van twee kilometer en begeef me naar de start. Na een kleine ronde van 1 kilometer (3.45 minuten), moeten we hierna nog twee grotere ronden van twee kilometer. Alle drie keer gaan we door café Leuven, wat toch ieder jaar weer een geweldige belevenis is.

Ik heb mijn krachten aardig verdeeld want in de laatste kilometer kan ik nog iets versnellen. Net voor de finish op de Markt, kan ik zelfs nog de eerste vrouw (clubgenote Cindy Brusse) voorbij gaan, al zit de 20 minutengrens er weer net niet in. Met ons Molenmakkersteam worden we even later uitgenodigd op het podium om de prijs voor de tweede plaats in ontvangst te nemen, waar het team van Cindy overigens de eerste prijs pakte. Het vele publiek en de prachtige sfeer zorgden voor een schitterend verlopen eerste dag van een sportevenement in het centrum van Aalten. Een dag later roept het werk weer maar wordt het sportevenement voortgezet met de Wielerronde van Aalten. Een nieuwe traditie is geboren?

1 opmerking: