zaterdag 14 mei 2016

Verslag van de 26e 5x5 Estafetteloop in Doetinchem

Het winnende team van AV Argo
26e editie Estafetteloop Doetinchem met volop sfeer en saamhorigheid - Doesburgse Awal broeders bezorgen Argo top team overwinning

Door Benno Stevering

Het Argo top team 1 zorgde zaterdagmiddag na hun winst in 2014 ook nu weer met een bijzonder fraaie eindtijd van 1 uur, 21 minuten en 54 seconden voor een machtig vertoon. De zege in de 26e Estafetteloop werd mede bezorgd door de Awal broers. Robin Rietman beet het spits af en klokte 17.06 minuten. Siraj Awal Aman liet de adrenaline hoog oplopen door de rapste tijd van 15.55 minuten op de vijf kilometer overall te klokken. Zijn broer Mudesie Awal Aman liep 16.06 minuten. Vol enthousiasme en gedisciplineerd komen ze wekelijks per bus vanuit Doesburg naar de training bij Argo. De resultaten onder  trainer Stefan Scanu vertonen duidelijk progressie. Ruim vier kilometer was er harde tegenwind voor de atleten. Remi Rondeel uit Zelhem van het Argo-topteam, toonde ook zijn goede vorm door een rappe tijd van 16.22 minuten op de klokken neer te zetten.’’Ik heb nog in de herstelfase van mijn deelname aan de Enschede marathon die ik liep in een mooie tijd van 2.43.51 uur. Nadat ik daarvoor veel duurwerk heb verricht is het weer werken aan mijn snelheid. Toch ben ik erg tevreden met deze prestatie vandaag. Binnenkort start ik in de Gerard Tebroke Memorialloop in Aalten.’’ 

Een van de 600 deelnemers was Dennis Weijers, vertegenwoordiger van de KNAU: ‘’Als je van hardlopen houd moet je dit prachtige evenement een warm hart toedragen. Als vrijwilliger bij het Argo bestuur ben ik bij de estafetteloop betrokken. Nieuws vanuit mijn werk bij de KNAU is dat we nu iedere eerste zondag van de maand Parklopen uitzetten in Nederland, waaronder de Sonsbeek Parkloop in Arnhem. De bedoeling is om meer mensen te betrekken bij het hardlopen. Na deze testfase evalueren we.’’  Als tweede eindigde het survivalteam Ropes &Running 1 in 1.29.39 uur. Het team van Ali Baba en de 4 rovers hield het verschil beperkt met 8 tellen achterstand. Bij de dames won ‘de Rose Wolluck’ in 1.49.29 uur voor Lopersgroep 90 uit Lichtenvoorde. Beste mixteam werd het Argo Topteam 2 in 1.35.56 uur, gevolgd door Team Toblopers en Bax 3. De organiserende atletiekvereniging Argo was bijzonder content met in totaal 114 deelnemende teams. Taarten waren er voor de winnende teams. Harry Striekwold praatte het 26e  evenement op de Bezelhorst  in een sfeervolle entourage op uitstekende wijze aaneen.

Geen opmerkingen: