donderdag 26 mei 2016

Column: Erwin’s zin en onzin - deel 133

Het Molenmakkers Topteam 
Ik ben een garantie voor succes

De bierglazen gaan met veel enthousiasme de lucht in. “Proost mannen, we hebben het geflikt!” Het Molenmakkers Topteam is er, volledig onverwachts, in geslaagd om het zilver te veroveren bij de BusinessRun van de Gerard Tebroke Memorialloop. Grotere en kapitaalkrachtigere teams als Boekelder Betonboren & Zagen en ‘Just for Fun’, hadden het nakijken. Alleen het sterrenensemble van Sport-Balance was een fractie sneller dan de sympathieke molenmakkers.

Ik schrijf niet graag over mijn eigen prestaties, dat gaat tegen mijn natuur in. Nu kom ik er helaas niet onderuit. Het komt misschien wat dikdoenerig over maar de feiten spreken voor zich: ik ben een garantie voor succes! Binnen de individualistische hardloopsport ben ik een teamplayer. Als we kijken naar mijn prestaties in ‘normale’ wedstrijden, valt er weinig op. Hier en daar een uitschieter maar over het algemeen ben ik pelotonvulling. Als teamloper ben ik daarentegen een grootheid. Man man man, wat heb ik al veel bedrijven aan eremetaal geholpen. De erkenning krijg ik echter niet, dus dan moet ik het zelf maar doen.

De successtory begon bij Svedex. Dit is het bedrijf van mijn vader – hij is daar de baas. Bij de Kramp Run van 2013 hielp ik de deurenmakers naar een derde plaats. Niemand kon toen nog voorspellen hoe indrukwekkend mijn palmares er drie jaar later uit zou zien. In 2014 liep ik met hetzelfde bedrijf naar een tweede plaats bij de Gerard Tebroke Memorialloop. De teamprestatie in het algemeen, en mijn prestatie in het bijzonder, viel op bij de directie van zorginstelling Estinea. Dit team nam mij in de arm voor het NK voor Zorginstellingen op Topsportcentrum Papendal. Het team presteerde goed maar ik stak er met kop en schouders bovenuit (ik citeer mijn teamgenoten). De Nederlandse titel was het gevolg. Een jaar later werd Estinea, met mij als grote man, wederom Nederlands kampioen.

Na een pijnlijke contractbreuk bij Svedex, stonden de ploegen in de rij. Het was fruitteler Victor Duurland van het welbekende Victor’s Fruit die mijns inziens met de beste aanbieding kwam. Bij de Kramp Run van 2015 werd de concurrentie vernederd. Duurland besloot om de GTM-loop te laten schieten. “Wanneer je zo verdomd goed bent, word je snel gezien als arrogant, dit is niet bevorderlijk voor het imago van mijn bedrijf. Bij de Kramp Run staan we er weer, sterker dan ooit.” Walter Vaags, molenbouwer uit Aalten,  speelde slim in op de afwezigheid van Victor’s Fruit. Hij wist ondergetekende enkele dagen voor de start nog te strikken en, blijkt achteraf, met succes. Binnenkort gaat ook mijn nieuwe thuisbasis, het LEX Bocholt Running Team, waarschijnlijk de vruchten plukken van mijn aanstelling.

Laat ik heel duidelijk zijn; ik ben absoluut niet zelfingenomen of megalomaan, maar als de cijfers zo in je voordeel spreken, mag dat best een keer gezegd worden. Onlangs werd ik aangesproken als “bedrijfshoer” en “lichtekooi van het Oosten”, deze titels ervaar ik als geuzennamen. De contracten bij het LEX Bocholt Running Team, Estinea, Victor’s Fruit en Vaags Molenwerken, lopen nog een aantal jaren, maar een serieuze aanbieding neem ik altijd in overweging….
Svedex

Estinea
Victor’s Fruit 
LEX Bocholt Running Team

3 opmerkingen:

Marco zei

Fantastische :)

Unknown zei

Zelden zo'n bescheiden en zelf kritisch stukje gelezen. Wij verheugen ons op de volgende☺.
P.s.
Vergeet de humor en zelfspot niet, dat miste er nog een beetje aan. Als u begrijpt wat ik bedoel.

Dave zei


Ik kan die nederigheid en ootmoed wel waarderen Erwin.
Was het niet Confucius die zei: "Nederigheid is de grondslag van alle deugden?"