zondag 28 januari 2018

Verslag van de 2e Winterbosloop in Beek

Daan Reintjes
Daan Reintjes en Fred Keurntjes zetten stappen op weg naar NK Schoorl

Door Benno Stevering

De tweede editie in de Beekse bosloopcompetitie eindigde zondagochtend op de vijf kilometer in een fraaie overwinning voor Daan Reintjes uit Oud-Zevenaar. De aankomend sportdocent, lid van de Liemers liep een zeer rappe tijd van 15.40 minuten. Hiermee bleef hij slechts 17 tellen van het parcoursrecord verwijderd. Reintjes over zijn winst: ‘’Het ging erg lekker. Na een doorkomst in 7.21 minuten gaf ik toe in de tweede ronde. Dennis Weijers liep hier het parcoursrecord in 15.13. Frank Futselaar liep 15.35 minuten. Bij die tijden kom ik nu aardig in de buurt. Mijn benen voelden wel wat zwaar na een weektotaal van 110 kilometers. Dit is mijn laatste trainingsprikkel. Juist nu is het uitrusten. Op de ALO die ik dit jaar ga afronden, heb ik vele uren sport per week, met voetbal, badminton en gym. Dan is het een kunst om blessurevrij te blijven. De twee weken voor de piekwedstrijd in Schoorl draai ik lekker weg. waarbij ik zeker nog een week flink doortrain. Met een pr van 31.24 hoop ik op het NK op een tijd onder de 31 minuten. De grootste concurrenten Michel Butner en Frank Futselaar zullen voor mij onbereikbaar blijven vooralsnog. Na Schoorl is het afbouwen en in overleg met trainer Titus Fierkens de rest van het seizoen afstemmen. In mei start het baanseizoen weer.’’ Edwin Wissema uit Didam pakte dit keer de 2e plek in 16.27 minuten en bleef Jordy Kloet van Argo uit Doetinchem 23 tellen voor. Kloet had de week ervoor weinig geslapen en voelde zich enigszins moe waardoor hij niet voluit kon gaan. Kerstin van Embden uit Elten liep een winnende tijd van 19.53 minuten. Zij richt zich na de carnaval op de politiekampioenschappen. Femke Koning uit Doetinchem werd tweede in 22 minuten voor plaatsgenote Kelly Wolters die genoegen nam met 23.19 minuten. 

Ook Fred Keurntjes uit Zevenaar, lid van Atletico’73, trainende onder de hoede van Wilma Bod, kon tevreden terugkijken na zijn zege op de tien kilometer in 37.46 minuten. Het parcours past hem als een jas. ‘’Na vorige week rustig te hebben getraind heb ik mijn krachten weer verzameld om in Beek te kunnen starten. Ik ben gewoon gegaan. Ik ben blij met deze eerste plek met een flinke voorsprong. Ook ik richt mijn vizier op het NK in Schoorl om een mooie plek te behalen bij de veteranen. Pannerden was voor mij een intensieve competitie met 3 maal een vijf kilometer en 2 maal een tien km.’’ Trialrunner Mathias Welz van AVA’70 werd tweede in 38.18 minuten. Jurgen Thijsen uit Loil achterhaalde in de slotfase Jorik Huizinga uit Doetinchem. Corrry Nusselder uit Hummelo liep naar de rapste tijd bij de vrouwen in 47.37 minuten. Zij traint voor de halve marathon in Berlijn en hield in Beek Helga Willemsen uit Lowick meer dan 1 minuut achter zich. De organiserende Stichting Omloop Beek was content met zowel de kwaliteit als de kwantiteit van het deelnemersveld. 
Edwin Wissema en Jordy Kloet

Geen opmerkingen: