zaterdag 10 maart 2018

Aalten 4e Track&Field Run 5 km - 23.16 min - 44e plaats

Bijna aan de finish


Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Deze zin heeft volledig betrekking op de organisatie van de Track&Field Run. Wat heeft de jeugd van AVA'70 er weer een geweldige happening van gemaakt en met 365 deelnemers is de opkomst groter dan ooit. Blijven ze zo door groeien dan kunnen ze wellicht de komende jaren een keer met gesloten beurs op jeugdkamp of ben ik nu te voorbarig? Als ik het zaterdagmiddag allemaal van een afstand bekijk, dan hoeft het bestuur van AVA'70 zich absoluut geen zorgen te maken wat het organiseren van wedstrijden betreft. Ontzettend veel jeugdleden die de handen uit de mouwen steken en ze hebben met zijn allen een geweldig circuit op het middengedeelte van de accommodatie neer gezet.

In mijn vorige verslag heb ik al geschreven dat het niet zo lekker loopt op dit moment en dat er wat lichte irritaties aan de benen zijn. Toch heb ik geen moment getwijfeld om aan de 4e Track&Field Run mee te doen. De tijd is dan van ondergeschikt belang en gedurende de wedstrijd zie ik wel waar het op uit draait. Als het startschot valt loop ik lekker in het midden gedeelte van het veld mee en open ik de eerste kilometer rond de 4.30 minuten. Het gaat eigenlijk best lekker en heb zelfs de tijd om eens rustig wat rond te kijken. Af en toe wordt ik door iemand ingehaald en soms ga ik zelf eens een loper voorbij.

Ongeveer halverwege de wedstrijd kijk ik in de rug van Dick Hilbelink en heel langzaam loop ik naar hem toe. Op het pad langs de beek ga ik hem voorbij en moedig hem aan om mee te gaan. Dat gaat hem goed af en hij kan redelijk gemakkelijk blijven volgen. Als hij het na de vierde kilometer iets moeilijker krijgt, laat ik het tempo wat zakken. Hij blijft volgen maar in de tunnel is het beste bij hem er ook van af. Na de finish bedankt hij mij en geeft aan dat hij een PR gelopen heeft. Mooi dat ik daar een klein steentje aan bij heb kunnen dragen maar voor het grootste gedeelte heeft hij het helemaal zelf gedaan. Klasse Dick!

Zelf ben ik ontzettend blij dat ik veel minder last van mijn blessure heb gehad dan dat ik voor de wedstrijd gedacht had. De tijd is weliswaar bijna drie minuten langzamer dan vorig jaar maar ik heb fijn gelopen. Het is te hopen dat zich dit de komende tijd zo door zet en dat ik langzaam weer wat meer aan mijn snelheid kan beginnen te werken. Dat zou een mooi doel voor de volgende wedstrijd zijn: Lekker lopen en kijken of we weer naar een hoge 22 minuten kunnen gaan, ik zou er nu gelijk voor tekenen!
Dick Hilbelink


Geen opmerkingen: