zondag 23 september 2018

Frank Futselaar klopt Michel Butter en wordt derde Nederlander in Dam tot Damloop

Frank Futselaar (links)
Het jaar 2018 verloopt voor atleet Frank Futselaar uitermate succesvol. Hij verbeterde zijn persoonlijk records 10.000 mtr (29:15,78) en 5000 mtr (13:58,58). Verder veroverde hij het zilver bij het NK 5000 mtr en brons bij het NK 10.000 mtr baan. Afgelopen zondag liet Futselaar in de Dam tot Damloop zien dat hij ook op de weg is doorgedrongen tot de absolute Nederlandse top. Hij klopte in een prachtige eindsprint Michel Butter en werd daarmee derde Nederlander achter Khalid Choukoud (47.06) en Mohamed Ali (48.42). Futselaar was na afloop uitermate tevreden. Hij was opnieuw twee persoonlijke records rijker. De 15 km ging zondag in 45:32 en de finish werd bereikt in 48.45 (tien EM).

Reactie Frank Futselaar
Super tevreden met de race over 10 EM (16,1 km) bij de Dam tot Damloop. 3e Nederlander (15e overall) in een dik PR van 48:45! (verbetering van 1 minuut en 9 seconden) En ook een PR op de 15km van 45:32. Aan het eind van de IJtunnel (2 km punt) liep ik nog mee met de kopgroep die daar nog uit een man of 30 bestond, daarna werd er een versnelling ingezet en bleef ik bij de tweede groep waarin veel Nederlandse toplopers liepen. Langzamerhand vielen er wat meer gaten in deze groep, maar ik kon mijn tempo mooi behouden Op de laatste 200 meter voor de finish pakte ik nog net Michel Butter, wat een mooie 3e plek op het Nederlandse podium opleverde. (bron)

Geen opmerkingen: