woensdag 26 december 2018

Een vervelende val met gevolgen

Gert-Jan Wassink
Mijn volgers op social media hebben het waarschijnlijk al wel gezien; ik ben vorige week gevallen met hardlopen en zelfs naar het ziekenhuis geweest. Maar hoe kwam dat nu en wat is het gevolg? Tijd voor update, want ja, ik viel inderdaad. Dat gebeurde tijdens een tempo duurloop. Of eigenlijk, nog voor ik goed en wel onderweg was. Ik was namelijk nog geen kilometer onderweg of ik lag al op de grond.
Nadat ik net aan mijn training begonnen was, maakte ik een bocht naar rechts en moest ik een wildrooster over. Het was behoorlijk glad, doordat er een klein beetje natte sneeuw was geweest. Ik zette mijn rechtervoet op het wildrooster neer en die gleed helemaal weg. Daarbij viel ik precies met mijn volledige scheenbeen op het wildrooster en schoof ik ook nog door, waarbij ik me opving op mijn polsen. Ik had vervolgens ontzettend veel last van mijn rechterarm en ook heel veel last van mijn rechterknie.
Nadat ik terug gestrompeld was naar de auto, ben ik uiteindelijk naar de huisarts gegaan. Die vertrouwde het ook niet helemaal en verwees me door naar het ziekenhuis, waar ik foto’s heb laten maken. Gelukkig bleek er niets gebroken te zijn, maar er zat wel een flinke kneuzing bij mijn knie. Daar zat eerst ook een behoorlijk ei op. Die zwelling is nu weg, maar het blijf nog wel heel pijnlijk. Zelfs fietsen op een gewone stadsfiets is al gevoelig.
Op dit moment probeer ik iedere dag een stukje te gaan fietsen op de gewone fiets en het voor de rest zoveel mogelijk in beweging te houden en te gaan wandelen. Hoe lang dit dan gaat duren is wel even de vraag. Op dit moment is het echt nog behoorlijk pijnlijk, dus het duurt denk ik wel even. Dat is iets waar ik ontzettende van baal. Ik voelde me al niet heel goed in vorm en wilde heel graag aan mijn vorm werken. Ik had ook een goed gesprek gehad met mijn coach Honoré om de zwakke punten die ik in de training ervaar nu op te gaan pakken en daar was ik eigenlijk lekker mee bezig. Tot dit gebeurde.
Ik moet dus nog even mijn geduld op de proef stellen. Wat dit betekent voor de Egmond Halve Marathon weet ik niet. Voor de Sylvestercross Soest heb ik me in ieder geval afgemeld, want dat gaat gewoon niet. Ik ben absoluut niet fit genoeg om überhaupt normaal te kunnen wandelen. Laat ik dat eerst maar eens doen, alvorens ik weer kan gaan hardlopen.
Voor nu wens ik jullie allemaal fijne feestdagen toe!
Gert-Jan Wassink

Geen opmerkingen: