zaterdag 11 mei 2019

Henrie Drenthel loopt Limburg Loopt Lekker Trailmarathon

De 50 kilometer route 
Limburg Loopt Lekker werd meer Lekker Leeg Lopen. Na ruim een week fiks verkouden te zijn geweest besluit ik vrijdag, tegen beter weten in, toch maar af te reizen richting Zuid-Limburg voor de 100 km Limburg Loopt Lekker. Kom redelijk bijtijds op een kleddernatte parkeerplaats aan en ga nog even koffie drinken in de kantine van RKHBS die nog een vrijdagavoindtoernooi hebben voor 35-plussers. Na de koffie installeer ik me en op dat moment krijgen we te horen dat we van de politie niet mogen overnachten op de parkeerplaats. Echt weer Nederlandse regeletjesgeneuk. We mogen wel binnen het hek bij de kantine staan, gelukkig maar. De hele avond dreunen de geluiden vanuit de kantine de camper binnen en ook de regen tikt onophoudelijk op het dak. Als om iets over drie Dave Roelvink ook nog begint te zingen kan de pret niet op. Hoef ook pas om 4.45 uur op. 

Nou dat werd wat, eerst camper wegzetten en vervolgens zo brak als een konijntje met acute bronchitis me klaar gemaakt voor de start. Het wil allemaal nog voor geen meter. Binnen drie kilometer is alles er van boven en onder weer uit en vraag ik me werkelijk af wat ik aan het doen ben. Na een uurtje besluit ik om dan maar de Kidsrun van 50 km te gaan doen, meer zit er vandaag echt niet in. Na dat moment wordt het allemaal iets stabieler en kan ik eigenlijk, weliswaar langzaam, doorhobbelen naar de finish. Het was weer prachtig georganiseerd en er miste geen lintje. Hulde voor Annemarie en Willem Mutze. Zo, nu eerst maar eens van die verkoudheid af komen.

Geen opmerkingen: