zaterdag 22 augustus 2020

Atleet Wisselink slecht 'magische barriere'

Tijmen Wisselink
De coronacrisis raakte de sportwereld in de Achterhoek hard. Ondanks de beperkingen hebben topatleten en atletiekverenigingen zich goed staande gehouden in de afgelopen periode. Atletiekredacteur Tijn Piest sprak voor REGIO8 met enkele prominente atleten en verenigingen in de regio en werkte dit uit tot een serie updates. In dit deel komt ARGO-atleet Tijmen Wisselink uit Zelhem aan bod. De atleet doorbrak onlangs de tweeminutenbarrière op de 800 meter. 

Een groot talent uit de stal van Argo-trainer Stefan Scanu is Tijmen Wisselink. Op 14 juni doorbrak de eerstejaars B-junior de 2-minutenbarrière op de 800 meter. De middellange afstandloper noteerde 1:58,54 op zijn thuisbaan in Doetinchem. Teamgenoot Ruben Garretsen liep met 1:59,54 eveneens onder de twee minuten. Wisselink staat vierde op de nationale ranglijst op de 800 meter onder 18 jaar. Hij bleef juist erg gemotiveerd in de afgelopen coronatijd: "Ik wist dat er wel weer wedstrijden zouden komen. De atletiekbaan mocht dan wel dicht zijn, maar mijn team en ik kregen nog gewoon een trainingsschema. Dat de wedstrijden dit jaar zouden komen, had ik daarentegen nog niet verwacht. Door gewoon lekker door te blijven trainen en niet geblesseerd te raken kon ik ook meedoen aan deze wedstrijden."  Inmiddels heeft Wisselink op de 800 meter al vier keer onder de twee minuten gelopen. Zijn persoonlijk record staat op 1:57,96: "Het zat er aan te komen, maar alsnog is het een magische barrière." Toch denkt hij dat het dit jaar nog harder kan. Wisselink wil dit jaar zijn persoonlijk record op de 800 meter nog verder aanscherpen: ‘’Ik hoop nog twee à drie seconden van mijn PR af te kunnen lopen." Ook doet Wisselink mee aan de NK Atletiek U20 & U18 op 12 en 13 september in Amersfoort. Hij gaat van start op zijn geliefde 800 meter: "Ik hoop natuurlijk op een medaille, maar of dit gaat lukken moet ik nog bewijzen." (bron)

Geen opmerkingen: