zaterdag 29 augustus 2020

Virtuele Twee Bruggenloop 5 km - 25.58 min - 19e plaats

Van de buurtschap de Haart naar Aalten
In mijn vakantie aan het Nijkerkernauw heb ik met een versnelling in een duurloopje een 'verrekking' opgelopen in mijn linker kuit. Het leek in eerste instantie wel een soort krampaanval maar achteraf was het dat niet! Bij het wandelen of fietsen voelen we er niets van maar met een versnelling bij het hardlopen gaat het mis. De laatste week gaat het echter steeds beter en heb ook voor het eerst weer zonder klachten kunnen trainen. Ik besluit dan ook om mee te doen aan de virtuele Twee Bruggenloop.

Net als met de virtuele Koningsloop, de Gerard Tebroke Memorial en de Grachtenloop gaan we weer over hetzelfde parcours. Ruim vier en halve kilometer inlopen, vanaf mijn huis via de Haartsestraat en de Haartseweg naar de school op de Haart. Dit gaat goed en bij het naambord van de buurtschap de Haart begint de wedstrijd. Het doel is om de eerste kilometer lekker, ontspannen en pijn vrij te lopen en die kilometertijd gelijk als richttijd aan te houden.

We slaan gelijk linksaf de Buninkdijk op en komen de eerste kilometer door in 5.12 minuten. Meteen een mooi doel van 26 minuten als richttijd en het liefst er heel iets onder. In de buurt van camping Boomans kom ik ook de tweede kilometer weer mooi in dezelfde tijd door, dat gaat dus goed. Aan het eind van de Stationsweg slaan we linksaf en even later gaat ook de derde kilometer in 5.12 minuten, een mooie constante race. We gaan verder in de richting van de accommodatie van AVA'70 en voor de tunnel gaat de vierde kilometer heel iets sneller.

Ben blij dat het nog steeds goed gaat en als we het dorp Aalten weer inlopen heb ik gelukkig nog steeds nergens last van. Zullen we in de laatste kilometer nog versnellen en onder de 5 minuten lopen, spookt er nog even door mijn hoofd.  Maar al heel snel daarna wint het verstand het dit keer en nemen we dan ook geen enkel risico meer. Bijna op de hoek van de Wilhelminastraat zit mijn 5 kilometer er op. Superblij dat dit goed is gegaan, het smaakt weer naar meer!

Geen opmerkingen: