dinsdag 1 mei 2018

Wesel-Flüren 42e Halve Marathon - 5 km - 21.47 min - 1e plaats M55

Mijn wedstrijd zit er al op, deze atleten mogen nog 21 kilometer
Afgelopen maandagmiddag ben ik bezig met het maken van de hardloopagenda van mei voor deze site en zie ik dat de volgende dag, op de Dag van de Arbeid in Duitsland, de 42e halve marathon van Wesel-Flüren plaats gaat vinden. Ik heb snel even doorgeklikt naar de site en zie dat er om 9.30 uur al een 5 kilometer op het programma staat. Dit is een mooie invulling van mijn vrije dinsdagmorgen. 

De volgende morgen, als ik rond 8.00 uur thuis weg rijd, geeft de thermometer in de auto een temperatuur van 6 graden aan en begint het ook nog wat te regenen, dat beloofd niet veel goeds. Een half uurtje later parkeer in mijn auto in de buurt van het Waldstadion en vraag aan een toevallig langskomende agent of ik er parkeren mag. Hij weet het eigenlijk niet, krijg ik als antwoord maar voor vandaag is het goed. Erg veel is er nog niet te doen maar dan is het ook lekker rustig bij de na-inschrijving.

De route ken ik van voorgaande jaren en ik loop er al vast een klein gedeelte van, onderweg zijn ze de peilen nog aan het uitzetten. Na het warm lopen blijf ik tot vijf minuten voor de start binnen staan want erg warm is het nog steeds niet. Het doel van vandaag is zonder klachtjes te lopen en proberen om in de buurt van de 22 minuten te komen, het liefst natuurlijk nog een half minuutje sneller. Na het startschot moeten we eerst bijna twee ronden op het gravel van de 400 meter baan lopen, voordat we deze mogen verlaten. De vier kilometers die nu komen loop je bijna allemaal onder het bladerdek van de bomen en heb je weinig last van de koude wind.

Bij het 1 kilometerpunt dat aangegeven staat loop ik al een heel eind op de 5 minuten en heb ik even het gevoel dat we een ronde teveel op de baan hebben gelopen. Later blijkt dat dit de aanduiding van de eerste kilometer van de halve marathon is en die moeten inderdaad maar één ronde op de baan. Het is niet zo'n sterke wedstrijd want de hele tijd loop ik bij de eerste tien atleten en het gaat voor mijn gevoel lekker. Gelukkig heb ik geen last van mijn rechterknie meer en als ik de baan weer op kom zit ik al een eindje op de 20 minuten. Ruim onder de 22 minuten kom ik, op een mooie 8e plaats, over de finish en ben daar op dit moment erg tevreden mee. Bij het uitdraaien van de oorkonde hoor ik dat ik nog even op de prijsuitreiking moet wachten omdat ik het eerste in mijn categorie M55 ben geworden. Een rode handdoek en een fles shampoo gaan daarom mee terug de grens over.

2 opmerkingen:

Jelle zei

Je staat mooi op de foto geert

Rinke zei

Mooie prestatie Geert! Eindelijk ow eigen sjampoo!