zondag 10 december 2017

Sabrine Vels terug na zeer lange revalidatie

Sabrine Vels
Voor Sabrine Vels uit Doetinchem moet 2018 het jaar van de wederopstanding worden. De 20-jarige verspringster is anderhalf jaar geblesseerd geweest aan haar rug, maar wil zich nu weer laten gelden op de atletiekbaan.

"Het vertrouwen in je lichaam is gewoon weg", zo omschrijft Sabrine Vels het zwarte gat van haar blessure. "Je denkt dat je op de goede weg bent, en dan gaat het weer mis. Mijn mental coach heeft me echt uit het dal kunnen trekken." Een gecompliceerde blessure aan haar rug, ze brak meerdere wervels, zorgde dat ze in totaal ruim anderhalf jaar stil stond in haar ontwikkeling. "Het was een bijzondere, maar ook wel een leuke periode", vindt vader Manfred Vels. "Het is heel raar wat ik nu zeg, maar de band van vader en dochter is sterker geworden in dat hele traject. Ik kijk er heel wisselend op terug."

Toen de eerste verspringtraining pijnloos en goed verliep, kreeg ze weer vertrouwen in haar lichaam. "Ik zie dat beeld meteen voor me", zegt vader Manfred. "Toen ze eenmaal uit die bak kwam, één grote smile." Nu wacht een periode van keihard trainen om op niveau te raken voor het outdoorseizoen. De Olympische Spelen in 2020 waren altijd het stipje op de horizon voor Vels. "Dat is een droom, maar of het realistisch is weet ik niet", beaamt Vels, die het nog niet uit haar hoofd heeft gezet. "Ik heb anderhalf jaar gemist qua voorbereiding, maar we gaan er nog steeds voor." (bron)

Geen opmerkingen: