zondag 7 oktober 2007

3e Hoge Veluwe Loop in Hoenderloo 5.184 meter – 19,08 – 8e Plaats

Van de week heb ik een beetje zitten twijfelen welke wedstrijd ik dit weekend zou gaan lopen. Er stonden in deze regio namelijk veel wedstrijden op het programma. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Hoge Veluwe loop in Hoenderloo. En daar heb ik geen spijt van. Deze loop, door het Nationale Park de Hoge Veluwe, werd dit jaar pas voor de derde keer georganiseerd. Maar door de prima organisatie met meer dan 300 vrijwilligers, de perfecte ligging en de vele deelnemers heeft deze wedstrijd nu al een plekje bij vele atleten op de hardloopkalender weten te vinden. Naast ons in de kleedruimte zaten vele Belgische atleten die vanmorgen al vroeg met een bus vanuit Antwerpen vertrokken waren om hier te kunnen lopen.

De startlocatie bij het Jachthuis Sint Hubertus met zijn grote vijver is bijzonder mooi. Direct na de start was ik goed weg en kon ik de eerste kilometer, die in 3,24 minuten ging, mooi in een klein groepje blijven lopen. Daarna heb ik bijna de hele weg alleen gelopen. Op het stuk zandpad, van bijna een kilometer lang, kreeg ik het wat moeilijker en soms was het ook nog een beetje oppassen voor enkele mensen op hun witte fietsen maar uiteindelijk heb ik de bijna 5,2 kilometer gelopen in een tijd van 19,08 minuten. (3,41 min/km)

 Jachthuis Sint Hubertus

Geen opmerkingen: