zaterdag 27 oktober 2007

Holten 20e Holterbergloop 5 Engelse Mijl – 30,55 – 32e Plaats

Gerrit Heersink (links) en Gerrit Ormel
Vandaag heb ik de Holterberg gelopen en de start van deze loop is om het jaar in Holten en Nijverdal. In het jaar 2003 had ik als enige keer de Holterbergloop vanuit Holten gelopen. De start was nog op de Holterberg en mijn tijd was toen 33,04 minuten. Dit jaar was de start voor de tweede keer in het centrum van Holten. We liepen na ruim 500 meter de Holterberg op.

Hier begint ook direct het zwaarste gedeelte van het parcours, een steile klim die zo’n 1300 meter aanhoud. Het zijn ook vooral de hoogteverschillen en de schitterende bosrijke omgeving die deze loop zo aantrekkelijk maken. Nadat we het museum van Piet Bos achter ons gelaten hebben, lopen we richting keerpunt. Na 15,49 minuten kom ik alle lopers weer tegemoet en dan zie je pas hoeveel atleten er meedoen aan deze vijf Engelse Mijl. Mijn clubgenoten Gerrit Ormel en Gerrit Heersink lopen niet ver achter mij.

Het gedeelte terug naar Holten loopt wat gemakkelijker, de tweede helft leg ik sneller af in 15,07 en ik finish uiteindelijk in een mooie tijd van 30,56 minuten. Dit is ruim twee minuten sneller dan enkele jaren geleden en goed voor een 32e plaats van de 686 deelnemers. Ook de beide Gerrit’s zijn bijzonder tevreden over hun tijd. Ormel finisht in 32,03 minuten (49e) en Heersink in 33,54 minuten (79e).




Geen opmerkingen: