zaterdag 5 januari 2008

Eibergen Nieuwjaarscross 6 km – 25,28 min – 4e Plaats

Een echte cross in Eibergen
Een echte cross was het vanmiddag tijdens de Nieuwjaarsloop in Eibergen. Regen, modderpaden, spekgladde stukken in het bos, een maïsveld dat overgestoken moest worden, een omgevallen boom waar je overheen moest en tot slot een valpartij bij het ingaan van de kuil. Ik ging daar goed onderuit en de eerste minuten na die valpartij dacht ik aan stoppen, zo’n last had ik van mijn knie. Maar het ging al gauw weer beter en ik kon op een vierde plaats blijven lopen.

Vooraan ging de strijd tussen mijn clubgenoot Thomas Luttikhold en de jongens van AV Archeus uit Winterswijk, Gerben Schreurs en Lars Duistermaat. Deze strijd werd verrassend gewonnen door Thomas die een ijzersterke wedstrijd liep. Het grote voordeel van hem was dat hij op het gladde parcours op spikes liep en die kon je in deze cross goed gebruiken. De Nieuwjaarscross in Eibergen maakt deel uit van de Twentse Cross Competitie. Naast deze wedstrijd zijn er in de wintermaanden van 2007 al de Pingelloop in Haaksbergen, de Herikerbergloop in Markelo en de Dinkelloop in Losser gehouden en de competitie wordt volgende maand afgesloten met de Hulsbeekcross in Oldenzaal.

Bram liep de 3 kilometer in 13 minuten en 46 seconden.




site Twentse Cross Competitie

Klaar voor de start

Geen opmerkingen: