donderdag 12 juni 2008

6e Intratuinenloop in Bredevoort 5 km – 18,23 min – 5e Plaats

Voor de start van de 5 en 10 kilometer
Als je met zes clubgenoten op de eerste zeven plaatsen van de vijf kilometer eindigt, dan heb je het als vereniging niet slecht gedaan. Dat was vanavond het geval bij de Intratuinenloop in Bredevoort. Alleen de nummer zes, de Duitser Manfred Fleige (Manni, mooi dat je er was), is geen lid van onze vereniging.

Gelijk na de start ging Gerrit Dijkslag er samen met Lars Duistermaat vandoor. Daarachter liepen verschillende gele hemden dicht bij elkaar. Tot een eindje voor de derde kilometer (in 11,01 minuten) liep ik op een derde plaats van de vijf kilometer wedstrijd. In het Walfortbos werd ik echter door verschillende atleten ingehaald (Roel, Paul, Joost, Theo, Gerrit, Manni). 

Ik denk dat me hier de trainingskilometers van de afgelopen dagen wat gingen opbreken. Op dinsdagmiddag ben ik namelijk via de Vennebulten naar mijn werk in Varsseveld gelopen om vervolgens op woensdag via de grote weg weer naar Aalten terug te gaan. Ook ben ik lopend naar Bredevoort gegaan zodat ik meteen mijn warming-up er op had zitten. Toen we het bordje van de vier kilometer gepasseerd waren en de laatste kilometer ingingen heb ik nog een aantal atleten weer in kunnen halen en kwam ik in een tijd van 18,23 minuten over de finish. Zo hard had ik bij de Intratuinenloop nog niet gelopen. Het uitlopen na de wedstrijd ging weer naar mijn huis toe.

Uitslag:1.Gerrit Dijkslag 17.00 min, 2.Roel Schreurs 18.06 min, 3.Paul Waalders 18.17 min, 4.Joost Wiggers 18.19 min, 5.Geert Wevers 18.23, 6.Manfred Fleige 18.30 min, 7.Gerrit Ormel 18.37 min, 8.Theo Schootman 18.42 min, 9.Tristan Tieben 18.43 min, 10.Patrick Temming 18.54 min.

Bram won zonder concurrentie de twee kilometer in een mooie tijd van 7,11 minuten.

Bram Wevers, Tim te Brake en Raoul Griffioen


Geen opmerkingen: