zondag 25 maart 2007

Gaanderen Achterhoekcross – 5 km – 19,16 min – 1e plaats 40+

Net voor de start van de 5 kilometer
Na een aantal podiumplaatsen lukte het me vanmorgen eindelijk om dit jaar eens een wedstrijd in mijn klasse te winnen. De 5 km. van de Achterhoekcross in Gaanderen begon wat rommelig. De start was ongeveer een kwartier later en ruim 100 meter verder terug dan een jaar geleden. Aan de eindtijden was dit ook te zien bij iedereen. Direct na het startschot liepen Koen Vossers, Ronald Withag en Manfred Vels bij de overige deelnemers weg.

Achter deze lopers ontstond een mooi groepje waarbij ik na ongeveer twee kilometer even het gevoel kreeg dat ik te hard van start was gegaan. Na een lastig klimmetje in de bossen van de Wrange kon ik toch een mooi constant tempo blijven lopen. Op de lange rechte weg terug naar de finish hadden we de wind pal tegen. Toch kon ik mijn plaats behouden om uiteindelijk als eerste veertig plusser over de streep te gaan. Een leuke bijkomstigheid is dat bij de 5 km. nog vier clubgenoten in de prijzen vielen en de broers Tim, Mark en Luuk te Brake ook alle drie op het podium kwamen.

Uitslagen: Geert Wevers 19.16 min (1e Masters1), Dennis Woeltjes 19.28 min (7e Senioren), Robert Temming 19.32 min (8e Senioren), Jan Wevers 19.33 min (2e Masters1), Gerrit Ormel 19.43 min (2e Masters2), Henk Mengers 21.11 min (3e Masters2), Mart Slotboom 23.00 min (10e Senioren), Ton Roks 23.10 min (1e Masters3), Constant Volmeijer 27.12 min (12e Senioren)


verslag
Ik loop Gaanderen weer binnen
van links naar rechts Tim, Mark en Luuk te Brake

Geen opmerkingen: