zaterdag 3 maart 2007

Winterswijk Engelse Mijlenloop – 5 EM – 30,14 min – 6e plaats

Achter me loopt Wijnand te Linthum
Na de oprichting van AV Archeus in april 1987, heeft deze atletiekvereniging jaarlijks de Engelse Mijlenloop georganiseerd. In de eerste tien jaar liep het parcours over de parallelweg langs de rijksweg naar Groenlo en liep men over dezelfde weg weer terug naar Winterswijk. Nadat de lopersvereniging Groenlo zich in de loop van 1997 terugtrok uit de organisatie besloot AV Archeus tot het verleggen van het tamelijk saaie parcours. Vanaf 1998 word er dan ook gelopen in het gebied tussen Winterswijk en Meddo.

Vandaag ging direct na het startschot Dennis de Vries van Marathon Pim Mulier er als een haas vandoor. Daarachter kwam ik in een mooie groep van ongeveer tien atleten te lopen. De eerste km. ging in 3.27 min. en dit was eigenlijk wat te hard voor mij. Ik heb me toen bewust wat laten zakken en de tweede km. ging iets langzamer in 3.40 min. Nadat we de paralellweg verlaten hadden ging het via de Goorweg richting Meddo. Direct nadat de brug over de Beuzerbeek is gepasseerd kom je op het mooiste gedeelte van het parcours. Dit is het fietspad langs de beek (5 km. in 18.38 min).

Hier liep ik helemaal alleen maar gelukkig kreeg ik op de Moskersdriehuisweg gezelschap van Dick Sanderman (AV Rijssen) die de 10 EM. liep. Samen zijn we richting finish gelopen en kwam ik in een mooie tijd van 30.14 min. over de streep. Doordat een aantal atleten nog een ronde moesten lopen (10EM) eindigde ik uiteindelijk op een zesde plaats in het klassement.

Bij de uitslagen van de overige heren op de 5 EM. valt het op dat er maar liefst zes Aaltenaren en/of AVA’70 leden bij de eerste tien in het klassement staan. 2.Gerrit Dijkslag 28.27 min 4.Wout Eekelder 29.11 min 6.Geert Wevers 30.14 min 8.Robert Temming 30.53 min 9.Wim Jentink 31.08 min 10.Frank Roos 31.17 min 14.Gerrit Ormel 32.02 min 19.Henk Mengers 33.28 min 20.Paul Waalders 33.30 min 24.Wim Rensink 34.20 min 32.Jan Rademaker 36.28 min 48.Tom Waalders 41.49 min 57.Gerrit ter Haar 45.48 min.






Geen opmerkingen: