woensdag 9 juli 2008

Training op de Posbank in Rheden


Op het uitkijkpunt op de Posbank
Samen met Ina, Merle en Irene, onze loge uit Friesland, ben ik s’morgens naar Arnhem gegaan voor een dagje winkelen. Ik had zelf nog enkele waardebonnen liggen van hardloopwedstrijden en deze kon ik vandaag eens mooi gaan verzilveren. Bij Run2Day heb ik een hardloopshirt van Ronhill opgehaald die ik won bij de Ooyse Landloop en na een kop koffie met Titus Fierkens ben ik doorgereden naar de PK Runningshop in Dodewaard. Hier kreeg ik 25% korting en ik had nog een waardebon van 75 euro die ik bij het Gelders Looppaspoort had gewonnen en dat is samen een leuk bedrag om een paar mooie schoenen voor uittezoeken.

Daarna ben ik doorgereden naar de Posbank. Ik had Dries Pluimers nog een mail gestuurd met de vraag of hij zin had om samen een eindje te lopen maar hij moest helaas die dag werken. Bovenaan de Posbank sta je ongeveer 90 meter boven NAP en zie je in de verte het IJsseldal en bij helder weer kun je ook nog de kerktoren van Elten(D) en de Montferlandse bossen zien liggen. Daar heb ik maar niet teveel naar gekeken! Het zweet brak me al uit als ik er alleen maar aan dacht.

Eerst heb ik de Kammenroute gelopen, een afwisselende route richting het IJsseldal, die langs het bezoekerscentrum Veluwezoom gaat dat gevestigd is in het Veluwe transferium. Even later kwam ik bij de schaapskooi van landgoed Heuven. Deze is omstreeks het jaar 1870 gebouwd en is een beschermd Rijksmonument. De schapen gaan dagelijks met de herder de hei op om te grazen. Al met al was dit een route met flinke hoogteverschillen. Daarna heb ik op de Rheder heide gelopen, een rustiger deel van de Veluwezoom. Het landschap was afwisselend met bos en hei en had niet al teveel hoogteverschillen. Al met al heb ik bijna 15 kilometer heerlijk rustig gelopen in het Herikhuizerveld, ook wel de Posbank genoemd. Ik ben klaar voor het Montferland!

Geen opmerkingen: