dinsdag 12 augustus 2008

Zomeravondloop Aalten 6 km – 22,56 min – 13e Plaats

De start van de 6 kilometer
Het ging vandaag voor mijn gevoel al weer iets beter dan vorige week tijdens de Zomeravondloop in Winterswijk. Toch liep ik 43 seconden langzamer dan de Walfortloop die dezelfde ronde kent, en die net voor mijn vakantie plaats vond.

Over mijn tijd ben ik echter tevreden. Ik kwam in de derde kilometer al boven de vier minuten te zitten en dacht dat het erg moeilijk zou worden om een mooie tijd neer te zetten. De eerste drie kilometer gingen in 11,25 minuten en nadat Dimitri Stefas me al vrij snel voorbij ging volgden halverwege ook mijn Duitse hardloopmaatjes Manfred Fleige en Heinrich Bäumer. Even kon ik nog bij hen aansluiten maar daarna besloot ik toch maar om mijn eigen tempo te lopen.

Ook Erwin Wamelink liep de eerste vier kilometer een erg goede wedstrijd maar daarna zakte hij behoorlijk in.Toch verwacht ik dat hij binnenkort regelmatig tussen de 18 en 19 minuten gaat lopen op een vijf kilometer. In een tijd van 22,56 minuten ging ik over de streep en bleek dat ik in het tweede gedeelte van de wedstrijd maar een verval van 6 seconden had en daar houd ik mij maar aan vast.

Bram liep op de twee kilometer naar een mooie tweede plaats in 7,20 minuten. Lennard Nawijn had aan het eind van de wedstrijd net wat meer over en kwam iets eerder over de streep. Bram’s neef, Maurits Grievink, werd in zijn eerste wedstrijd keurig negende.

Geen opmerkingen: