zaterdag 8 november 2008

2e 3dNb Cross in Aalten 5 km – 18,54 min – 3e Plaats M40

Bij de boerderij van de familie Til

De weersomstandigheden zijn prima en een heerlijk zonnetje schijnt over de Ringkampsbulten als om half twee het startschot klinkt van de vijf kilometer. Het gedeelte direct na de start is het snelste stuk van het parcours en de eerste kilometer kom ik, net achter de kopgroep door, in 3.18 minuten. Hier loopt Dimitri Stefas de paar meter naar de kopgroep dicht maar ik besluit om mijn eigen tempo te blijven lopen. Even later gaan de veteranen Rudi Ruesink en Godfried Wopereis me ook voorbij, die in het klassement net achter me staat. Op het bouwland is het een stuk beter om te lopen dan een week eerder en ik kan hen de hele tijd goed in het zicht houden. Verder halen me niet veel lopers in en daar sta ik eigenlijk een beetje van te kijken en ook de afstand tussen Dimitri, Rudi en Godfried wordt gelukkig niet groter. Als ik de kleine beklimmingen in de Ringkampsbulten heb gehad en het veld weer op loop, zie ik tot mijn verbazing dat er een mooie tijd van onder de 19 minuten inzit. Een tijd waar ik dik tevreden mee ben.

Een aantal lopers zie ik even later weer terug op de receptie in de Pol en het is dan altijd leuk om het nog eens over de wedstrijd te hebben. Iedereen beleefd het op zijn of haar manier en dan hoor ik wel dat de voorbereiding op een wedstrijd al thuis begint! De één komt er in de Ringkamp pas achter dat hij zijn schoenen vergeten is en het is maar goed dat we niet zoals enkele weken geleden terug in Harderwijk staan. Een bezorgde dochter kwam het me voor de wedstrijd al vertellen! Ook werd er al een mooie opmerking gemaakt om in het vervolg maar lopend naar een wedstrijd van AVA’70 toe te komen, dan kan je de schoenen in ieder geval niet meer vergeten. Een ander overhandigd keurig een USB stick met prachtige foto’s van de wedstrijd van vanmiddag. Of was het nu dezelfde persoon? In ieder geval hartelijk bedankt! 

Tom loopt wat minder dan vorige week en doet er ongeveer een minuut langer over(22,59 min – 24,01 min). 






Tom

Geen opmerkingen: