zondag 1 juli 2018

Warmte speelt ook rol in Appingedam

Gert-Jan finishte na 30.56 minuten als twaalfde van het totale deelnemersveld
Niet voor het eerst dit jaar heeft Gert-Jan onder zeer warme omstandigheden een wedstrijd moeten lopen. Dat zorgde er ook in de Stadsloop Appingedam voor dat een echte toptijd er niet in zat. Gert-Jan finishte na 30.56 minuten als twaalfde van het totale deelnemersveld en als zesde Nederlander. “De omstandigheden waren pittig en ik had geen goede benen”, zo vertelt hij na afloop zelf. “De harde wind en 26 graden zorgden ervoor dat het zwaar werd.”
Er werden in Appingedam twee ronden van vijf kilometer gelopen, om zo tot een totaal van tien kilometer te komen. “De eerste vijf kilometer kon ik lekker achterin de groep lopen”, gaat Gert-Jan verder met zijn verslag. “In de tweede vijf kilometer wilde ik wat versnellen, maar de anderen gingen mee. Ik liep daardoor op kop van de groep.”
Dat deed Gert-Jan vervolgens een aantal kilometers. “Tot negen kilometer liep ik voorop in de groep, maar ik kon slecht versnellen en raakte vermoeid. Dat kwam doordat het de laatste 2,5 kilometers vol tegen de wind in lopen was. De eindtijd van 30.56 minuten is niet echt de tijd waarop ik gehoopt had, maar het liep vandaag gewoon moeizaam.” (bron)

Geen opmerkingen: