zondag 3 januari 2016

Zieuwent 2e Nieuwjaarsrun 5 km - 20.06 min - 17e plaats

Op het eerste kerkenpad
De Nieuwjaarsrun in Zieuwent is een leuke laag drempelige wedstrijd, met een parcours dat loopt door de kern en over de fraaie kerkenpaden van Zieuwent. In de laatste week van december en de eerste week van januari heb ik best veel rustige kilometers gemaakt en ik ben dan ook benieuwd hoe ik er voor sta. De laatste wedstrijd waar ik aan mee gedaan heb, de Montferland Run in 's-Heerenberg, is al bijna een maand geleden en het is de eerste keer dat ik in Zieuwent aan de start sta. Mijn trainingsgenote Lisa te Molder (Perfect Running) zit, samen met voetbalvereniging RKZVC, in de organisatie en is dan voor de wedstrijd ook druk bezig om de laatste puntjes op de i te zetten. 

Samen met Wim Brinkman en Gerrit Ormel lopen we wat warm en Wim geeft al vrij snel aan dat het veel drukker is en het rondje tegengesteld loopt dan een jaar eerder. AVA'70 is in vrij grote getale aanwezig en de speaker geeft aan dat door de drukte de start enkele minuten uitgesteld kan worden. Gelukkig valt het mee en net na twaalf uur vertrekken we in de richting van het Sourcy Center en slaan daar vervolgens de woonwijk in. Na wat bochtenwerk gaan we een kerkenpad op en hier is het, op enkele plaatsen na, goed te lopen. 

De kilometers staan onderweg prima aangegeven en de 3 kilometer gaat precies in 12 minuten. Als ik dit zo kan volhouden dan kan ik mijn PR 55+ (20.19 minuten) verbeteren. Ook een tijd van onder de 20 minuten, mijn magische grens van dit moment, behoord nog steeds tot de mogelijkheden. Het blijft lekker gaan en ik kan aardig in de buurt van de 2e (Kimley Sanders) en 3e (clubgenoot Cindy Brusse) dame blijven. De eerste dame, Katja Demkes, is op dit moment veel te goed in vorm en loopt steeds verder bij me weg. 

Zelfs Erwin Wamelink, die een vrij moeilijke 10 kilometer loopt, kom ik weer achterop. D'r op en d'r over dan maar en we gaan op de laatste kilometer af. Na het lange Hazenpad (kerkpad) volgen nog enkele straatjes door de wijk en als ik de finishklok zie tikt deze net de 20 minuten grens aan, ik blijf er maar 6 seconden van verwijderd, een mooi begin van 2016. 
Voor de start

Geen opmerkingen: