zondag 26 augustus 2007

Hamminkeln(D) 29e Volkslauf 5 km – 18,43 min – 1e Plaats 45+

van links naar rechts Patrick Temming, Robert Temming, Henk Mengers, Geert Wevers en Bram Wevers
Net voor acht uur vanmorgen reed ik samen met Bram, Henk Mengers en de gebroeders Temming al de Duitse grens over om mee te doen met de Volkslauf in Hamminkeln. Na de gezellige avond bij Henrie en Claudia was ik toch wel benieuwd hoe het vandaag zou gaan. Na het gezamenlijke warmlopen moest Bram al om 9.00 uur de 1 kilometer lopen. Dit ging hem in 3.21 minuten prima af, wat goed was voor een derde plaats.

Om even na half tien was de start van de 5 kilometer en met 223 deelnemers was deze loop goed bezet. De loopomstandigheden waren perfect en direct na de start kwam ik in een lekker ritme te lopen. Na 2 kilometer in 7,21 minuten kon ik mooi naar iemand toelopen die de hele tijd zo’n 10 meter voor me liep. De tweede ronde had ik niet veel verval en liep naar een mooie eindtijd van 18,43 minuten wat goed was voor een eerste plaats in de categorie 45+.

De wedstrijd was prima georganiseerd en het enigste minpuntje in Duitsland is vaak dat je zo lang op de prijsuitreiking moet wachten. Een mooie bijkomstigheid was dat ook Robert (2e 35+/19,34 min) en Henk (3e 50+/20,11 min) in de prijzen liepen. Patrick viel met een tijd van 19,19 minuten (5e/40+) net buiten de prijzen.





De start van de 5 kilometer
Op het podium

Geen opmerkingen: