zondag 28 april 2019

Gert-Jan Wassink reageert op uitstappen in Düsseldorf marathon



Moedige Gert-Jan Wassink reageert op uitstappen in Düsseldorf marathon

Gert-Jan Wassink was na afloop van de Düsseldorf marathon hevig geëmotioneerd. Hij was even eerder uitgestapt in de marathon. De Varssevelder stond na afloop met tranen in zijn ogen te woord. Dit wil je niet, ik finish altijd in de marathon maar het ging echt niet meer. Na 32 km verdween de marathonloper uit Apeldoorn met een verkrampte rug en heupen uit de marathon van Düsseldorf. Maanden van voorbereiding waren even voor niets geweest. 

De marathon is keihard. Ik snap nooit wanneer mensen zeggen we lopen wel even een marathon aldus Wassink. Ik heb respect voor de marathon. Ik bereid mij altijd zo goed mogelijk voor en dan wil je topvorm hebben en dat had ik vandaag niet. Het was misschien wel de moeilijkste dag uit zijn leven als hardloper. Luister naar het interview met Gert-Jan Wassink. Hij stond ons moedig te woord en verstopte zich niet. Dit hoort er ook bij aldus Wassink.

Geen opmerkingen: