dinsdag 23 maart 2021

Aprils Prachtige Prijzenloop: wie doet er mee?

Eén van de prijzen: een weekendje toeren in deze cabrio........

Is het leven niet zoveel gemakkelijker als je een doel hebt? De studie, het afzien, van de drank afblijven, leven als een monnik, sparen, oefenen en trainen…zoveel gemakkelijker als je een doel hebt. Ook voor ons, hardlopers. Als je een wedstrijd in het verschiet hebt, is het intervallen, de heuveltrainingen, de core-stability oefeningen easy peasy. Je weet waar je het voor doet!

Als je de hardloopsport beoefent, ben je blij met het niveau dat je behaald hebt Je hebt er immers jaren voor getraind. Je bent blij dat je de 5 km aan een stuk kunt lopen. Of de 10 km binnen het uur, of nog sneller. Dit niveau wil je vasthouden, dus als hardloper voel je voortdurend de druk om je niveau op peil te houden. Elke hardloper is wel een ietsiepietsie verslaafd aan “het stofje”, maar wil in shape blijven. Daar is immers lang aan gewerkt, het heet niet voor niks “duursport”. Dus er moet getraind worden, even de kop los, slank en fit blijven, 2 – 3 keer in de week.

Maar hebben jullie dat ook? Kennen jullie ook die fnuikende gedachte, als je een versnellinkje hebt gedaan en je staat met de handen op de knieën uit te blazen: “Waar doe ik dit voor in vredesnaam…ik had ook op de bank kunnen zitten netflixen, of nog in bed kunnen liggen”. Maar nee, je staat je uit te sloven bij -10, om 07.00 uur ’s morgens, de schoenen doorweekt van de sneeuw…

Mensen, we hebben een doel nodig en gauw! Dus we moeten er zelf maar eentje verzinnen, want de wedstrijden laten helaas nog op zich wachten. We kunnen gaan kniesoren, maar dat gaan we niet doen. Dat doet een hardloper niet. Bij deze dan ook de oproep om mee te doen aan de Aprils Prachtige Prijzenloop!

Het concept is eenvoudig. In de maand april, als het voorjaar weer in de lucht hangt, gaan we elk weekend een virtuele wedstrijd doen. We beginnen bij de 3 km in het eerste weekend. Het volgende weekend pakken we de 5, dan de 10 en tot slot de 15. Elk weekend houden we de stand bij en delen op dit fijne weblog van neef Geert. Stel, er doen 25 hardlopers mee met de 3 km. De snelste krijgt dan 25 punten, nummer 2 24 punten, nummer 3 23, enzovoort. Eind april tellen we de punten van alle afstanden op. De nummers 3, 5, 10, 15, 21 (en 42 bij grote deelname) krijgen een mooie prijs. Je hoeft dus niet te winnen om een mooie prijs te pakken. Dus voor de eeuwige nummers 4 of de gezelligheidslopers: eindelijk kans op een mooi priesken! En de prijzen zijn niet kinderachtig mensen! Een van de prijzen is bijvoorbeeld een weekend lang toeren een prachtige cabrio. Een mooie Amerikaan, automaat, met een V6 motor onder de kappe, net precies gewassen…Kap eraf, gooi je haar los en voel je vrij!

De andere prijzen zijn ook zeker de moeite waard. Denk aan een lekker ontbijtje, een fijn bierpakketje, een gastloopje met de sponsor of een volledig verzorgde sportmassage van Han Tieltjes…Afijn, fijne prijzen die op maat geleverd zullen worden. De prijzen worden beschikbaar gesteld door een sympathiek architectenbureau uit Aalten, dat verder liever anoniem wil blijven…

Het programma van Aprils Prachtige Prijzenloop:

- 2 / 4 april: de 3km;

- 9 / 11 april: de 5 km;

- 16 / 18 april: de 10 km;

- 23 / 25 april: de 15 km.

De wedstrijdregels op een rijtje:

·De virtuele wedstrijden worden gelopen in de genoemde weekenden. De gelopen tijden geef je door aan de hand van je Stava-, Garmin-, Polartijdwaarneming (of een ander merk sateliethorloge). We moeten natuurlijk wel kunnen checken of je daadwerkelijk de bewuste afstand hebt gelopen;

·De uitslagen worden uiterlijk zondagavond doorgegeven;

·Je mag 1 weekend overslaan of 1 uitslag skippen; de einduitslag wordt gemaakt over 3 afstanden en alleen als je dus minimaal 3 afstanden hebt gelopen kom je in aanmerking voor een prijs. Als je 4 afstanden doorgeeft, wordt de afstand waarop je minste punten hebt gehaald uit de einduitslag gehaald door de organisatie;

·Voor deelnemers die de 15 km (of 10 km) niet aandurven: je mag ook meedoen als 2-persoonsteam, in estafettevorm. Dus vraag een maatje als je het alleen niet aandurft. De eventuele prijs moet je dan natuurlijk wel delen. Maar ach, met z’n tweeën toeren is ook gezellig!

·De tussenstanden worden bijgehouden en gecommuniceerd via deze site. Zo nu en dan wordt er mooie actiefoto bijgeplaatst. Dus kom maar door met die foto’s…;

·Het eindklassement wordt opgemaakt over alle afstanden, dus na zondag 25 april weten we wie de felbegeerde prijzen hebben gepakt;

·De uitslagen van de dames, heren, jongens en meisjes worden op 1 hoop gegooid, we houden 1 algemeen klassement aan;

·Omdat we pas op het laatst weten wie er wat heeft gewonnen, worden de prijzen op maat gemaakt en persoonlijk afgeleverd. We willen natuurlijk niet dat er een of ander drankpakket bij een minderjarige atleet komt. Je kunt er vanuit gaan dat er mooie prijzen te pakken zijn;

·Over de uitslag valt niet te discussiëren. Gewoon accepteren…;

·Iedereen mag meedoen, leden van AVA ‘70, Archeus, Atletico, Argo, AZSV, AD, Peddelaars, Natare, mek neet uut…iedereen!

·Als het aantal deelnemers meer dan 50 is, krijgen de nummers 42, 50, 75 en 100 ook prijs. We zijn benieuwd…;

·Als er maatwerk nodig is voor je deelname, kun je altijd even overleggen met de organisatie. We weten niet hoe groot de deelname is. Als er 15 mensen meedoen, is er allicht van alles mogelijk, maar als er 150 mensen meedoen, dan moeten we kijken wat de organisatie aan kan!

·De deelname is natuurlijk gratis.

In het eerste weekend van april hopen we de eerste resultaten binnen te krijgen. Dan stellen we ook de eerste tussenstand op. Je mag je natuurlijk via deze site al opgeven. Dat werkt altijd erg motiverend: als je ziet dat je maatje meedoet, kun je natuurlijk niet achterblijven. En voor ons is het handig om alvast het schema op te stellen. De resultaten mogen ook via deze site doorgegeven worden of via info@rinketerhaararchitectuur.nl. De uitslagen kunnen per weekend tot zondagavond 19.00 uur, dus voor Studio Sport, worden doorgegeven. We proberen zo snel mogelijk de uitslagen bekend te maken, want wie wil die prijzen nu niet pakken? De snelheid van de einduitslag is enigszins afhankelijk van de deelname, we proberen dit voor 28 april te communiceren. De prijzen worden persoonlijk afgeleverd!

We hebben de laatste dagen van februari en de hele maand maart om te trainen voor dit prijzenfestijn. Alvast heel veel plezier gewenst! Denk aan die cabrio!

Sportieve groet,

Geert Wevers en Rinke ter Haar  

59 opmerkingen:

Rudi zei

Rudi Meinen
Twan Meinen
Sven Meinen

Erwin Nieuwboer zei

Ik herken die fnuikende gedachte en geef me daarom graag op

Jelle hubers zei

Ik doe ook mee

Duco stronks zei

Leuk bedacht! Simon Stronks & ik (Duco Stronks) melden ons ook aan! :)

Rinke zei

Wauw, wat een hoop al. Doar wow nog drok met Geert!

Pieter-Bas Rijnsaardt zei

Tof idee, ik doe mee!

Len Eising zei

Leuk, ik meld me hierbij ook aan!

Wendy Mullink zei

Super idee! Bij deze meld ik mij graag aan.
Wendy Mullink

Roel Verwer zei

Yvonne Roes en ik (Roel Verwer) doen ook graag mee. Goed initiatief!

Anoniem zei

Karin en Marieke Prinsen ook!!

Judith Wubbels-Albers zei

Erg leuk!
Ik doe ook graag meer.
Groetjes,
Judith Wubbels

Anoniem zei

Leuk idee!
Ik zou ook graag mee willen doen.
Groetjes,
Famke Damen

Regina ten Have-Mak zei

Superleuk initiatief! Ik doe graag mee. Groetjes, Regina ten Have

Unknown zei

Ik doe ook mee, groeten Stijn Heersink

Yannick Hoornenborg zei

Wij doen ook mee!

Ramon en Yannick Hoornenborg

Ellen Maatkamp zei

Leuk idee en wij doen ook mee! ⚽️

Sandra heusinkveld, Judith Westervelt, Merel ter Haar, Sil Stortelers , Bente Antonisse en Ellen Maatkamp

Kilian Bennink zei

Super initiatief, ik doe ook mee.

Kilian Bennink

Gabrielle zei

Hartstikke leuk ik doe ook mee.

Gabrielle Bruil

Franklin Kuijntjes zei

Ik doe ook mee. Groet Franklin Kuijntjes

Wilco Bruil zei

Ik doe mee groetjes Wilco Bruil

Eric Hoogerbrug zei

Reinier Bulten wil ook graag meedoen maar het lukt hem niet om zich op te geven. Zou jij hem willen toevoegen, Geert?

Regina ten Have-Mak zei

Roel ten Have doet ook graag mee!

Unknown zei

Joost te Paske, Timo Huinink, Bram Polman, Guus Peters en Joris Scholten doen ook graag mee!

Iris zei

Leuk initiatief!! Annemarijn Onstenk, Anoek Vaags en Iris te Paske doen ook mee!

Roel Koskamp zei

Leuk, ik doe ook mee!

Leon VELDHUIS zei

Wat leuk zeg, zoveel animo al!

Unknown zei

Jeroen Brockötter doet ook graag mee.

Unknown zei

Tessel Zweerink
Frederik Zweerink

Unknown zei

Twan ter Horst wil ook graag meedoen!

Unknown zei

Rosa ter Hedde, Hanne ter Hedde, Kjeld van Huet, Merel Walterbos

Freek Heinsbroek zei

Ik doe graag mee, top initiatief!

Anoniem zei

Ik doe ook graag mee, Leonie Hilverink

Anoniem zei

Ik doe ook graag mee, Amber Walterbos

Mika Kaak zei

Ik ga de uitdaging ook graag aan. Gr Mika Kaak.

Anoniem zei

Leuk! Ik doe ook graag mee, Esmée Jansen

Anoniem zei

Leuk! Wij doen ook graag mee: Carlijn Ligterink & Lotte van Eerden

Erwin zei

Erwin Arentsen 👍🏼✅

Unknown zei

Leuk initiatief, ik doe graag mee. Martijn Momberg

Anoniem zei

Ik doe ook graag mee!! Joran Luiten

RandyW zei

Top 👍🏻 Ik doe mee! 🙂👉🏻 Randy Wiggers

Anoniem zei

Ik doe ook graag mee. Groet, Thijs Walterbos

Erik Plekenpol zei

Erik Plekenpol
Nancy Hiddink
We kijken er naar uit!

Wietse zei

Ik doe graag mee, groeten Wietse Kämink

Unknown zei

ik doe graag mee, groet Aron ter Haar

Unknown zei

Linda de Vries en ik Yvette Heusinkveld doen ook graag mee.

Arend van Eerden zei

Ik doe graag mee

Denise van der Donk zei

Wij doen ook graag mee (Rob en Denise).

Xaf Houwers zei

Ik doe mee Geert.

Mitchel Somsen zei

Ik meld me bij deze aan! Mitchel Somsen

Mark Schreurs zei

Ik meld me graag aan! Leuk initiatief!
Mark Schreurs

Anoniem zei

Ik doe graag mee! Harm Hoftijzer

Unknown zei

Wij doen oik graag mee
Miranda van Eerden
Merijn van Eerden

Erwin Sloetjes zei

Ik doe graag mee

Deliaan van Eerden zei

Ik doe graag mee. Deliaan van Eerden

Unknown zei

Leuk! Ik doe mee!!

Unknown zei

Vergeet mn naam. Anna van Meurs.

Jaron zei

Ik doe ook graag mee
Jaron Hoenderboom

Michiel Makkink zei

Michiel Makkink doet ook graag mee :-)

Anoniem zei

Willen jullie mij ook registreren als deelnemer? 3K gemist en de 15K gaat ‘een dingetje’ worden... Maar de uitdaging is prachtig, complimenten voor dit initiatief ���� Groet, Hans te Lindert