woensdag 15 september 2010

Rekken 41e Oldenkotteloop 5,2 km - 20,31 min - 1e Plaats

Bij het maken van de foto krijgen Frank en ik de opmerking te horen dat hij wel kan zien dat we broers zijn. Klopt zegt Frank maar we hebben wel een verschillende vader en moeder. Je zag de man toen toch even nadenken hoe dat toch kon!

Ik weet wel zeker dat het geen gewoonte gaat worden maar mooi blijft het wel. Mocht ik vorige week zondag de Burglauf in het Duitse Borken winnen, vanavond ging ik bij de Oldenkotteloop in Rekken als eerste over de streep. Dat is me denk ik nog niet eerder overkomen dat ik twee wedstrijden achter elkaar mag winnen en sinds tijden ben ik weer eens sneller (16 seconden) dan de tijd van een jaar eerder. Als Frank Roos me thuis om 17.00 uur komt ophalen staat er vrij veel wind maar in de wedstrijd hebben we hier totaal geen last van gehad. Het was dan ook heerlijk loopweer met hier en daar een plas water op de bospaden van het parcours waar het verder prima lopen is.

Na een paar kilometer warmlopen is Frank als eerste aan de beurt en hij vertrekt klokslag 18.30 uur voor de langste afstand van de avond, de 11.9 kilometer. Een kwartiertje later wordt er opnieuw afgeteld van drie tot één, gevolg door een toeterend geluid en mag ik ook gaan. De eerste kilometer lopen we met drie man bij elkaar maar na een kleine versnelling moet ik de eerste twee toch laten gaan en de nummer vier loopt ongeveer 15 meter achter me. Ik blijf mijn eigen tempo lopen en op dat moment denk ik dat een podiumplaats een mooi resultaat zal zijn.

Als ik even later zonder te versnellen weer bij de eerste twee lopers kom, ga ik er maar gelijk over heen en zie ik wel wie er met me mee komt. Het blijkt de jongste van de twee te zijn en hij volgt mij zonder een meter kopwerk te doen tot de verharde weg naar de finish, we moeten dan nog ruim 200 meter lopen. Hier zet ik even goed aan en binnen de kortste keren geeft hij het op. Na de finish feliciteert hij mij en geeft hij aan dat hij mij net kon volgen maar dat er echt niet meer inzat en daarom geen kopwerk kon doen.

Even later komt een stralende Katja Demkes als eerste dame over de finish en Frank loop een mooie tijd van 44,19 minuten. Zelfs good-old Theo Schootman doet sinds juli 2009 weer eens aan een wedstrijd mee. De Oldenkotteloop is een leuke kleinschalige wedstrijd door een prachtige omgeving waar men na de wedstrijd ook niets te kort komt. Met krentenbollen, koffie, frisdrank en ijs zijn de nodige calorieën zo weer aangevuld. Daarnaast krijgt iedereen een medaille die gemaakt is door de patiënten van het Forensisch Psychiatrisch Centrum Oldenkotte. Een erg leuke wedstrijd om op de woensdagavond te lopen!

fotoalbum

Marieke Prinsen is erg blij met haar gelopen tijd van 24,50 minuten 

Geen opmerkingen: