zondag 30 september 2007

13e Posbankloop in Velp – 6.145 meter – 23,03 – 8e Plaats 45+

Samen met Bram
De Posbankloop heb ik in het jaar 2004 één keer eerder gelopen. Ik liep toen de 15 kilometer net boven het uur (1.00,29 min) en vond het een enorm zware wedstrijd. Met dat idee in mijn achterhoofd ben ik vanmiddag om 13.00 uur aan de 6 kilometer begonnen. Ik ben bewust iets rustiger van start gegaan, omdat ik wist dat er nog een zware beklimming aan zat te komen. 

Na bijna 3 kilometer begon dan ook de "Muur van Aalbers". Zo noemen ze het stukje parcours dat begint bij de ingang van camping Beekhuizen en loopt tot direct na de S-bochten boven op de Emmapyramide. Een afstand van slechts 500 meter met een hoogteverschil van 30 meter. Dit is voor veel lopers van de Posbankloop het zwaarste gedeelte. Om de lopers op deze zware klim aan te moedigen, is er een tussensprint ingelast, genaamd de Muur, met een aparte tijdsregistratie. Juwelier Aalbers stelt hiervoor prijzen beschikbaar, vandaar de naam. Nadat je de Emmapyramide achter je hebt gelaten, volgt er eigenlijk één lange afdaling via het plaatsje Rozendaal naar de finish toe. De laatste 2 kilometers heb ik dan ook in 6,46 minuten gelopen.


Bram heeft vandaag voor de eerste keer aan een 6 kilometer wedstrijd meegedaan en deed dat in een mooie tijd van 26,40 minuten. Het leverde hem een 6e plaats in de categorie tot en met 13 jaar op.

Overig uitslagen 6 kilometer: Gerrit Dijkslag 21,52 min/3e plaats 35+ – Dennis Woeltjes 23,06 min/6e plaats 35+ – Onno Wessels 26,26 min/10e plaats bedrijvenloop – Theo Stronks 28,43 min/28e plaats/45+ – Constant Volmeijer 29,34/75e plaats tot 35 jaar – Kenneth Sonntag 29,42 min/17e plaats/tot en met 13 jaar – Heidi Wohlan 36,13 min/54e plaats/Vrouwen 35+.


Geen opmerkingen: