zondag 9 september 2007

22e Bridge to Bridge in Arnhem 5 km – 18,04 – 17e Plaats

Als vijfde loop voor het Gelders Looppaspoort stond vandaag de 22e Bridge to Bridge loop in Arnhem op het programma. Nadat we ons startnummer in het Provinciehuis hadden opgehaald, hadden we nog genoeg tijd over om even met enkele bekenden bij te kletsen. Een aantal clubgenoten hadden er al de 10 Engelse Mijlen opzitten en waren over het algemeen tevreden over hun prestaties. 

Nadat ik samen met Gerrit Dijkslag, Theo Stronks en Fried Tuinte enkele kilometers had warmgelopen viel om 15.15 uur het startschot voor de 5 kilometer. Na het 1 kilometer punt op de Nelson Mandela brug (3,16 min) liepen we richting Malburgen West. Hier liep mijn grote concurrent voor het Gelders Looppaspoort Dick Leseman, net als vorige week, weer langzaam bij me weg. Na 3 kilometer in 10,31 minuten liepen we de John Frostbrug op. Dit was het moeilijkste punt van de route omdat we hier wind tegen hadden en het parcours wat omhoog liep. 

De laatste kilometer ging door de Arnhemse binnenstad weer richting de Markt. Hier hadden wat mij betreft wat meer verkeersregelaars mogen staan. Ik had er zelf geen last van maar voor mij liepen enkele atleten die net een auto of motor konden ontwijken die uit een zijstraat kwamen. Met mijn eindtijd van net boven de achttien minuten was ik dik tevreden maar op Dick Leseman verloor ik 28 seconden.


Geen opmerkingen: