zondag 27 januari 2019

Verslag van de 2e Winterbosloop in Beek

Ellen Dekker-Wopereis
Mudesir Awal Aman snelt naar winst in tweede editie Beekse bosloop

Door Benno Stevering

BEEK – Argonaut Mudesir Awal Aman uit Doesburg domineerde de tien kilometer van start tot finish en won in 34.16 minuten. ‘’Steken in mijn zij hinderden me in de laatste zes kilometer. Het nieuwe parcours verging me makkelijker dan het oude parcours. Ik doe voor de competitie mee en hoop op een snellere tijd volgende week. Mijn hoofddoel is om in 2019 de 800 meter onder de 1.50 minuten te klokken.’’ Freddy Dekker uit Lichtenvoorde gaf aan na 2,5 kilometer bult opwaarts Jorik Huizinga, winnaar van de eerste editie te achterhalen. Dekker: ‘’Ik ben een paar maand geblesseerd geweest na een enkelverstuiking. De omstandigheden vielen in Beek mee vandaag. Ik ben blij met deze prestatie.’’ Ellen Dekker-Wopereis uit Lichtenvoorde zette na 300 meter koploopster Aukje van Egteren uit Zelhem op achterstand en liep richting eindzege in 44.18 minuten. De winnares van vorige week, Annelies van Smaalen uit Laag-Keppel werd uiteindelijk tweede. Ellen: ‘’Ik ben hier heel tevreden mee. De tweede ronde ondervond ik wat last van mijn bil. De trainingsarbeid in de sportschool werpt vruchten af. Als je ouder wordt merk je wel dat je meer herstel nodig hebt.’’ 

Edwin Wissema uit Didam verkeert in een uitstekende vorm. Zijn winst van 16.16 minuten op de vijf kilometer sprak boekdelen. ‘’Deze loop en volgende week zijn de laatste testen voor het NK in Schoorl waar ik een podiumplek probeer te bemachtigen. Ongeacht de weersomstandigheden moest ik een wedstrijd lopen. Dit blijft een lastig parcours met heuvels, wind tegen en modder. De route was goed uitgelint en uitstekend georganiseerd. Het is prachtig om tegen de gevestigde records te strijden, dat is mijn hoofddoel.’’  Sandra de Jonge uit Rozendaal liep superieur op de vijf kilometer met een snelste tijd van 19.11 minuten. Prins carnaval Pim Koenders uit Beek was met zijn gevolg aanwezig om het startschot te lossen van de tweede editie van de winterbosloopcompetitie. In totaal kwamen er 292 deelnemers aan de start. De organiserende Stichting Omloop Beek kan tevreden uitkijken naar de afsluitende editie komende zondag waarna het klassement wordt opgemaakt.
Edwin Wissema

Geen opmerkingen: