maandag 13 april 2009

Hengelo (O) Halve van Hengelo 5 km – 18,52 min – 17e Plaats

Samen met atleet en fotograaf Marti ten Kate op de foto

Ik heb lang getwijfeld waar ik in het Paasweekend een wedstrijd zal lopen want Neede en Kilder zijn leuke wedstrijden maar dit keer kies ik voor Hengelo. Ik heb deze wedstrijd nog nooit eerder gelopen en hij telt mee voor het Chat’n'Run Circuit.

Als ik er naar toe rij is de wereld nog in nevelen gehuld of is het de laaghangende rook van de Paasvuren die nog over de wegen hangt? Bij aankomst kom ik direct al een aantal bekenden (Dick, Denis, Maarten, Jan, Albert en Bertus) tegen en met enkelen hiervan lopen we enkele kilometers in.

De start van de vijf kilometer is in het Fanny Blankers Koen Stadion en na een driekwart ronde op de baan, lopen we aan de achterkant het stadion uit. Een groot gedeelte van het parcours loopt langs de spoorlijn en over zandpaden waarop het nodige grind ligt. Niet het fijnste gedeelte om op te lopen. Na het keerpunt tel ik dat ik ongeveer op een 15e plaats loop en even later kom ik Denis tegen. Na een wederzijdse begroeting vervolgen we ieder onze eigen weg en lopen we bijna hetzelfde gedeelte terug. Ik wordt ingehaald door twee lopers van de 10 kilometer die een kwartier eerder gestart zijn en in de verte hoor ik aan de speaker in het FBK Stadion dat de eerste lopers van de 5 kilometer alweer op de baan zijn. Hier moet ik nog even flink aanzetten om onder de 19 minuten te blijven maar het lukt, al kost het me wel steeds meer moeite!



Geen opmerkingen: