zaterdag 26 oktober 2013

Mooie strijd verwacht bij Diepe Hel Holterbergloop

Bij het hoofdnummer, de 10 Engelse mijlen, wordt een mooie strijd verwacht. Bij de mannen gaan René Stokvis en Gert Jan Liefers, beide vooral bekend als middenafstandlopers, op de Holterberg de strijd aan met runnerup op de lange afstand, Arné Mulder. Stokvis is nog steeds actief op de middenafstand en hoort bij de Nederlandse top. Olympiër Liefers heeft de spikes in de wilgen gehangen, maar is nu actief op langere afstanden en extremere hardloopevenementen. Afgelopen zondag werd hij nog 3e bij de Fisherman’s Friend StrongmanRun in Differdange (Luxemburg).
Bijzonder is de komst van schrijver, televisiepresentator en hardloper Abdelkader Benali. Hij loopt mee op de 10 Engelse mijlen en zal na afloop de prijzen uitreiken.
Leon Sanderman, Casper Koelma en Peter Bruinsma vertegenwoordigen de regionale top. Bruinsma werd 2 weken geleden bij de marathon Eindhoven Nederlands Kampioen op de marathon bij de masters 40+.

Bij de vrouwen staat  de snelle winnares van 2012, Elizeba Cherono weer aan de start. Daarachter kan er een mooie strijd ontstaan tussen Twentse toploopsters  Ingrid Prigge en de runner up op de lange afstand Lesley Smit. Zij gaan de strijd aan met voormalig Nederlands Kampioen halve marathon Ilse Pol.

Nederlands kampioene masters op de halve marathon Ingrid Prigge is op de weg terug na een lange blessure. Ilse Pol is juist gestopt met topsport en zoekt weer het plezier in hardlopen op.
Met op dit moment 2844 deelnemers is er al een record aantal deelnemers. Voor de 2 EM en de kidsrun kan er op zaterdag nog ingeschreven worden.

10 opmerkingen:

Geert zei

Vandaag sinds lange tijd loop ik weer eens een 10 Engelse Mijl, ik loop niet zo vaak een wat langere afstand.

Mijn doel is om de tijd van 1:20.29 (PR 50+)iets aan te scherpen.

Het zal niet gemakkelijk worden met die bulten maar doelen mag je hebben toch?

Gerrit- zei

Succes Geert! Geet ow vast lukken!

Gerrit-Jan Jansen zei

Oeps, ik was m'n naam nog a.h. typen en vervolgens heb ik blijkbaar teveel op Enter gedrukt.
Maar goed, succes dus namens Gerrit-Jan!

Dirk zei

Heel veel succes Geert!!!

Marco zei

Heel succes Geert! 16km is zekers een andere afstand dan de 5Km. Ga je nu dan ook mee naar de 7 Heuvelen? kep nog een kaartje..

Geert zei

Ging lekker maar zware wedstrijd met al die heuvels. Maar liefst ruim 8 minuten van mijn PR 50+ af kunnen halen. Eindtijd 1:12,10.

rob zei

Goed gedaan Geert, wat was het idee om 10 Engelse mijlen te gaan lopen?

Geert zei

De Zevenheuvelenloop zal hem niet worden Marco, dan moet ik werken.

Rob ik wilde dit weekend graag een wedstrijd lopen en morgen kan ik niet. Dan moest het maar Holten worden en omdat het niet naast de deur en een uurtje rijden is, heb ik maar voor de langste afstand gekozen. Ook omdat de tijd die ik op die afstand had staan nog verbeterd kon worden!

Dirk zei

Gefeliciteerd Geert, mooie tijd!!
Voor een oude man loopje nog best goed!

rob zei

Ok mooie tijd geert klasse gedaan kunnen we ook een keer als het niet regent 15 km lopen op een woensdag