zondag 20 oktober 2013

Verslag van de 3e herfstloop in Wehl

Door Benno Stevering

WEHL – Erwin Reijmer uit Doetinchem won zondagochtend de eindstrijd om de zege op de tien kilometer in Wehl. Hij liep een zeer snelle tijd van 32.56 minuten en duldde geen tegenstand. ‘’Ik was negen seconden sneller dan in de eerste aflevering. Twee dagen na de loop zat alles vast en had klachten aan mijn heup en bekken. De fysiotherapeut heeft me goed gekraakt. Ik mistte de afgelopen twee weken even de scherpte. Feitelijk wilde ik nu harder openen op de tien kilometer. Ik kwam door in een rappe 16.27 minuten, geen verval in de tweede ronde en ik had nog een goed eindschot, waarmee ik onder de 33 minuten kon duiken. 

Omdat ik oorspronkelijk uit Wehl kom, voelt het goed om hier te mogen winnen! Volgende week wacht me de halve marathon van Doetinchem. Afhankelijk van de tegenstand zal ik waarschijnlijk veel alleen moeten doen. Het weer en de wind kunnen me wellicht hinderen om een tijd van 1.11 uur neer te zetten. Ik wil gewoon lekker rennen en zien wat erin kan zitten!’’ Achter Reijmer eindigde vijftiger Fred Keurntjes uit Zevenaar als tweede. Keurntjes moest in Reijmer zijn meerdere erkennen. Ongeveer vier kilometer liep hij op met de nummer drie, Guido van Engelen die een goede tien kilometer liep. 

Snelste master bij de veertig plus werd Roland Besselink uit Ugchelen in 37.30 minuten. Hij kwam als vierde overall binnen. Bij de dames pakte Ingrid van Zolingen uit Aalten de winst in het eindklassement. Dorothe Vrieze uit Zelhem was vlot weg wat resulteerde in een eindtijd van 41.19 minuten op de tien kilometer. Zij was hiermee weliswaar sneller dan Van Zolingen die 48.19 minuten nodig had, maar kwam niet in aanmerking voor het eindklassement vanwege het missen van een wedstrijd. ‘’Net als vele andere lopers richt ik me op de halve van Doetinchem. In juli heb ik nog tijdens de hele triatlon van Frankfurt mijn pr verbeterd naar 10.51 uur op 46-jarige leeftijd. Verder onderhoud ik mijn conditie met trialruns. Een ander groot doel is de Iron Man in juli Zurich volgend jaar. Het kost weliswaar veel trainingsuren, maar is wel geweldig om te doen! Je moet soms wat creatief zijn met een 30-urige kantoorbaan erbij.’’Liane Hartjes was de snelste Wehlse in 48.25 minuten. 

Lars Duistermaat van Archeus uit Winterswijk zegevierde op de vijf kilometer in 16.14 minuten. ‘’De eerste tweehonderd meter waren liepen Dirk-Jan Demkes uit Duiven en ik samen op. Daarna kon ik in hetzelfde pittige tempo doorlopen en mijn snelheid vasthouden. Ik moet voorzichtig zijn met mijn achillespezen. Toch heb ik lekker constant kunnen lopen. Ik wilde weg komen, dat lukte en de volgers hebben een gaatje laten vallen, waarna ik zonder bedreiging de eindstreep kon halen.’’ Op de vijf kilometer liep Lucie Erinkveld naar een winnende tijd van 21.41 minuten. Aukje van Egteren uit Zelhem hield het verschil beperkt met een knappe 21.56 minuten. Vorige week liep ze nog de marathon van Eindhoven in een mooie tijd van 3.43 uur. Katja Demkes uit Lievelde pakte de winst in het eindklassement. Stichting PactuWehl kon terugkijken op een geslaagde competitie met afgelopen zondag 233 deelnemers.  

Geen opmerkingen: