zondag 12 april 2015

Gert-Jan Wassink: ‘Dit is geweldig, zeker na afgelopen jaar toen ik diep in de put zat’

Gert-Jan Wassink 3e Nederlander op de Marathon van Rotterdam
Gert-Jan Wassink debuteerde vandaag in Rotterdam in een tijd van 2u17′ en won daarmee brons bij het NK marathon. “In mijn kop en in mijn bovenlijf voelt alles nog heel goed, alleen mijn benen zijn natuurlijk hartstikke vermoeid. Ik kon na 30 kilometer niks meer drinken, mijn maag was van streek. Ik moest vaak kokhalsen, hierdoor miste ik wat energie aan het einde. Ik zat eigenlijk op een koers van 2.16 maar een 2.17 voor mijn debuut is prima. We openden in 1.08.30, redelijk vlak gelopen dus.’

‘Die ervaring van vandaag is zo prettig dat ik dat vandaag heb gedaan. Het veld was niet heel sterk maar toch ook nog een derde medaille op het NK, dat is dan altijd wel een bekroning op de manier waarop ik het afgelopen jaar zo hard gewerkt heb om terug te komen. Ik heb het namelijk echt heel moeilijk gehad, in mijn kop heel zwaar gehad, dat ik zelfs dacht aan stoppen en als ik nu voel dat ik een marathon kan lopen.’

‘Het is prima zo na mijn eerste marathon. Ik had alleen wat last van mijn heup deze week, die heb ik wel wat gevoeld onderweg, maar over het algemeen ben ik gewoon heel fit geweest in de voorbereiding. Eerst even wat werken aan mijn snelheid en dan kijken of ik in het najaar nog weer een marathon pak.’
Michel Butter, Abdi Nageeye en Gert-Jan Wassink op het podium

Geen opmerkingen: