zondag 6 mei 2018

Atleet Dennis Licht flink in de kreukels na val met fiets

Dennis Licht
In het Brabantse Hoogerheide ging de 33-jarige Apeldoorner onderuit bij een valpartij met de fiets. Hij werd vervoerd naar het ziekenhuis van Bergen op Zoom. Licht zit onder de schaafwonden en heeft vier hechtingen.

"Ik weet niets meer van mijn val, maar wat ik wel weet is dat ik onwijs sterk was. Zowel met hardlopen als fietsen. Precies volgens mijn eigen plan lukte het om een groep met mijn teammaten te forceren en de hardrijders geen kans meer te geven. Ik ben dan ook ontzettend blij dat mijn teamgenoot Thomas Cremers het goud pakte. Aan de andere kant baal ik ontzettend van de valpartij van mijn teamgenoot Niels te Pas die over mij heen viel."

Dennis Licht stopte in 2016 officieel als atleet, maar won in februari toch nog de halve marathon tijdens de Midwintermarathon in Apeldoorn. Hij richt zich nu op duathon, een combinatie van hardlopen en wielrennen. "Nu even herstellen van de valpartij. Ik voel me nu prima, maar ik zal morgen wel ontzettend stijf zijn."

Volgende week zaterdag staat Dennis Licht aan de start van de Gerard Tebroke Memorial, maar of dat nu door gaat?

Geen opmerkingen: