maandag 9 april 2007

Kilder Paasloop – 5 km – 19.15 min – 5e Plaats 40+

Samen met Bram (links) en Tom
Enkele weken geleden liet de organiserende sportvereniging Wilskracht nog weten dat de traditionele Paasloop na 23 afleveringen, wegens een gebrek aan te weinig mensen in de organisatie, ter ziele was gegaan. Op het laatste moment is er echter een nieuw comité opgericht dat de organisatie op zich wilde nemen, waardoor de loop toch doorgang kon vinden. Aan de belangstelling van de atleten te zien is dit ook een goede zet geweest.

De Paasloop, op sportpark De Tol, begon vanmorgen al om half tien met de start van de 2500 meter. Voor deze loop had Bram zich ingeschreven en hij liep een goede wedstrijd. Halverwege liep hij op een zesde positie maar hij kon na het keerpunt nog enkele lopers inhalen om uiteindelijk op een derde plaats, in een tijd van 9.30 minuten, te eindigen.

Hierna was de start van de 5 km. Het begin liep voor mij goed maar na ongeveer 1500 meter ging mijn linker schoenveter los zitten. Nadat ik deze gestrikt had was het ritme er een beetje uit. In het Bergherbos, met veel vals plat, moest ik Jan Wevers (3e plaats) langzaam laten lopen. De afstand werd niet echt veel groter maar ik kon het ook niet meer dichtlopen.

Tom finishte in een tijd van 22,38 en ikzelf in een tijd van 19,15 min. In 1992 heb ik hier voor het laatst gelopen en liep toen in een tijd van 19,13 minuten twee seconden sneller dan dit jaar. Een opmerking van een van de kinderen wat ik dan in die 15 jaar gedaan had, heb ik maar niet beantwoord. 




Bram ontvangt de 3e prijs van Jan Wolbrink
De start van de 5 kilometer

Geen opmerkingen: