zondag 25 mei 2008

Oud Zevenaar 9e De Kroon Ooyse Landloop 5 km – 17,41 min – 3e Plaats M45

Bram Wevers
Samen met clubgenoot Paul Waalders en mij jongste zoon Bram heb ik vanmorgen deelgenomen aan de 9e de Kroon Ooyse Landloop in Oud-Zevenaar. Bram die zijn voetbalseizoen er op heeft zitten, liep na enkele duurloopjes weer zijn eerste vijf kilometer wedstrijd. Hij deed dat in een mooie tijd van 20,14 minuten.

Ikzelf had er voor de wedstrijd niet alle vertrouwen in. Het was zaterdagavond niet vroeg geweest en na zo’n vijf uren slaap liep de wekker al af. In cafe de Kroon, prachtig gelegen tegen de dijk aan de voet van de historische Rooms Katholieke kerk, kwamen we direct al veel bekenden tegen. Na een paar kilometer warm lopen over de dijk ging om 10.00 uur het startschot van de vijf kilometer. Ik liep steeds in de buurt van een motorrijder, die met Sandra de Jonge, de eerste dame van de wedstrijd meereed. Na wat kopwerk gedaan te hebben bleek toch dat ze vandaag sterker was dan ik en liep langzaam bij mij weg. Later kon ik dit nog weer wat goed maken. Toen we na ruim drie kilometer de dijk weer opgingen hadden we de wind wat tegen en was het echt werken geblazen. In de verte zie je dan al het kerkje liggen waar we naar toe moeten maar dan heb je nog zo’n 1700 meter over de dijk te gaan  Met mijn tijd van 17,41 was ik bijzonder tevreden en past ook goed in het rijtje van de laatste vier jaar(17,36-17,42-17,40-17.41). Al is het parcours waarschijnlijk zo’n 100 meter te kort. Door de tijdsregistratie via het startnummer hoorde ik al vrij snel dat ik in mijn klasse op een derde plaats was geëindigd. Paul Waalders liep een bijzonder goede wedstrijd en eindigde in een tijd van 17,52 minuten. Na de wedstrijd kwam ik Eric Beatse nog tegen. Hij heeft me al verschillende keren foto’s opgestuurd maar ik was hem nog niet eerder tegengekomen. Leuk om kennis gemaakt te hebben.

In het gedeelte hieronder staan veel foto’s van deze loop(foto’s Eric Beatse en Ausra Woolschot).



Geen opmerkingen: