zaterdag 28 februari 2009

Vreden(D) 40e Volkslauf 10 km – 39,32 min – 1e Plaats M45

Net voor de start van de halve marathon even op de foto met Marco Rutgers (520), Manni Fleige (636) en Dimitri Stefas (591) – foto Uli Benke

Verschillende buurtschappen zijn Marieke, Sien en ik vanmiddag doorgereden om maar in Vreden te komen. Door een wegopbreking net voor de grens zijn we in de kernen van Ratum, Huppel en Henxel geweest maar toch waren we mooi op tijd bij het stadion.

Gauw even een praatje gemaakt met verschillende Duitse atleten (Jonas, Manni en Uli) om daarna aan een warming-up te beginnen. Het was heerlijk loopweer, een beetje wind en in Duitsland is een tien kilometer ook echt een tien kilometer. Daar kon het dus allemaal niet aan liggen. Het enige wat me vanmiddag een beetje tegenviel waren de lange rechte stukken weg die gelopen moesten worden.

Na een driekwart ronde op de baan liepen we het Widukindstadion uit en de kilometers stonden mooi aangegeven. Bij de derde kilometer zat ik al aan de vier minuten per kilometer en op het keerpunt stond mijn horloge op 19,38 minuten. De tussentijden bleven tot de achtste kilometer boven de vier minuten en ik moest nog even flink gas geven om onder de veertig minuten uit te komen.

Of het aan de zaaltraining van afgelopen woensdag lag of dat ik soms wat harder(lees sneller) train weet ik niet maar mijn eindtijd van 39,32 minuten viel me een minuut tegen. Een meevaller was weer dat die tijd de snelste in mijn leeftijdsklasse was en dat even later Fred Janssen voor mij het ereschavot beklom. Bedankt Fred!

Overige uitslagen:

10 kilometer: Heinrich Baumer 40.20 min, Sandra Brachten 49.20 min, Marieke Prinsen 51.11 min, Sien Meinen 55.50 min, Fred Janssen 58.19 min.

Halve Marathon: Marco Rutgers 1:20.28 min, Manni Fleige 1:28.26 min, Dimitri Stefas 1:30.40 min, Uli Benke 1:40.40 min.




Geen opmerkingen: