zondag 20 december 2009

Weeralarm, sneeuw en afgelastingen

Ook onderweg sneeuwt het nog behoorlijk
Vandaag geeft het KNMI een weeralarm af omdat het in een groot gedeelte van het land matig tot zwaar sneeuwt, er veel wind staat en we te maken hebben met sneeuwjacht. Ook een aantal hardloopwedstrijden gaan vandaag niet door en zelfs de eerste editie van de Dijkencross is afgelast en dat gebeurd toch niet vaak. Ook de hele eredivisie van het Nederlandse voetbal ligt er uit en ik kan mij niet meer herinneren wanneer dat voor de laatste keer gebeurd is.

Toch weerhoud het me er niet van om net na de middag de hardloopschoenen aan te trekken en rustig een uurtje door de sneeuw te gaan lopen. De één zal het gek vinden en de ander te koud maar ik zelf vind het altijd prachtig in dit soort winterse taferelen. In de weide achter boerderij Eskes kom ik zelfs nog 5 reëen tegen en ik kan er een aantal op foto vastleggen, na ruim 10 kilometer ben ik weer thuis.

Als je in het fotoalbum kijkt en je bent een beetje bekend in Aalten dan kun je precies de route volgen die ik gelopen heb.

fotoalbum

Enkele reeën, in het weiland achter boerderij Eskes

Geen opmerkingen: